نسخه چاپی

گرد و غبار بر فراز خوزستان

مدیركل هواشناسی خوزستان با بیان اینكه پدیده گرد و خاك امروز از روز یكشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده بود، از سرایت این پدیده به شمال خوزستان در بعدازظهر امروز خبر داد.

به گزارش نما ، کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منشاء گرد و خاک امروز، فعالیت کانون‌های داخلی شرق اهواز بوده که به تدریج این پدیده از نقاط مرکزی و جنوبی استان خارج شده و به شمال خوزستان سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه این پدیده از یکشنبه پیش‌بینی شده و اطلاعیه‌های لازم صادر شده بود، افزود: همچنین به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق فردا نیز شاهد گرد و خاک با منشاء خارجی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سرعت باد امروز به بالای 50 کیلومتر بر ساعت رسیده که در این شرایط خلیج فارس نیز مواج است. همچنین در بعد از ظهر امروز برای شمال و شرق خوزستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بهادری خاطرنشان کرد: در پی گرد و غبار امروز دید افقی در اهواز به 500 متر و در آبادان، اندیمشک، شوش و دزفول به دو کیلومتر رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: همچنین میزان گرد وغبار در ساعت 12 امروز در اهواز 1500 میکروگرم در مترمکعب بوده است که ۱۰ برابر حد مجاز است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با 24 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 5 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 7 تا 22 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

۱۳۹۶/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...