نسخه چاپی

ابوترابي فرد:

مشكلات اقتصادی ناشی از ضعف و ناكارآمدی مدیریتی است

عکس خبري -مشکلات اقتصادي ناشي از ضعف و ناکارآمدي مديريتي است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه مشكلات امروز ما تنگناهای اقتصادی نیست بلكه ضعف و ناكارآمدی مدیریتی است كه با انتخاب مدیران مجرب می توان آن را حل كرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی برگزار شد اظهارداشت: اگر امروز از لحاظ قدرت سیاسی و نظامی در جایگاه بالایی قرار داریم و قدرتمند هستیم بدلیل سختی هایی است که پشت سر گذاشته ایم و برای موفقیت در اقتصاد نیز باید این سختی ها را تحمل کنیم.

وی افزود: ریشه مشکلات امروز کشورمان ناشی از تنگناهای اقتصادی نیست بلکه ضعف و ناکارآمدی مدیریتی است و ما باید
با بهترین مدیریت کشور را اداره کنیم.

مدیران لایق را بکار گیریم

ابوترابی فرد تصریح کرد:‌ کارآمدترین مدیران کسانی هستند که تجربه داشته باشند و ما وظیفه داریم مدیران خود را از میان کسانی انتخاب کنیم که رده های مدیریتی را طی کرده باشند و بتوانند به کشور خدمت کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با مثالی از مدیری موفق بیان کرد: فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین از کسانی است که با لیاقت سر کار آمده و تمام مدارج علمی، نظامی، دانشکده افسری و رده های فرماندهی در پادگان و تیپ را گذارنده و سپس فرمانده لشگر شده لذا کارآمد است و می تواند مدیریت را بخوبی انجام دهد.

وی گفت: مدیریت استثنا ندارد و مدیریت کارآمد باید مبتنی بر علم، اخلاق، ‌تعهد، تخصص و تجربه باشد تا به فردی کارآمد و شایسته برای سپردن مسئولیت مدیریتی تبدیل شود.

ابوترابی فرد اظهارداشت: کشوری که رهبری صالح، مدبر و مقتدر دارد مدیرانی لایق لازم دارد زیرا یکی از عوامل اقتدار در هر حوزه ای داشتن مدیرانی کارآمد و تواناست تا مسیر رشد و توسعه هموار شود و در شرایطی که فشار زیادی از سوی دشمنان بر ما وارد می شود لازم است با ارتقاء مدیریت در کشور،‌ مشورت با متخصصان، بهره گیری از تجربه مدیران موفق از مشکلات عبور کنیم.

راهکار عبور از مشکلات اقتصادی

وی گفت: میزان مصرف در شرایط کنونی باید به حداقل ممکن برسد و با داشن مدیران مجرب ایران، ذخایر فراوان، نیروی انسانی متخصص قادریم تا ایران اسلامی را به یک قدرت بزرگ اقتصادی در منطقه تبدیل کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: دولت اراده کرده با همکاری و همراهی سایر قوا از این تنگنای اقتصادی به سلامت عبور کند که امیدواریم با همکاری مردم این مهم محقق شود.

ابوترابی فرد یادآورشد:‌ امروز در عرصه نظامی و دفاعی در اوج اقتدار هستیم و قادریم تل آویو را مورد هدف خود قرار دهیم و با هواپیماهای بدون سرنشین موقعیت آنها را بخوبی تعیین کنیم و دیگر استکبار نمی تواند ما را تهدید کند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: امروز از آنچنان قدرتی برخورداریم که دشمن قادر نیست هزینه سنگین تجاوز به خاک ما از زمین، هوا و دریا را تحمل کند و این قدرت حماسه غزه و پیروزی حزب الله لبنان را در منطقه رقم زده است.

ابوترابی فرد گفت: ایران اسلامی امروز آنقدر قدرت دارد که یک سوی میز مذاکره ایران و سوی دیگر کشورهای 5 بعلاوه یک قرار دارند اما دنیای امروز اهل گفتگو و منطق نیست و باید با آنها با زبان و قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی گفتگو کرد.

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: ملت ایران دهه سختی را تجربه کرده و مجاهدتهای زیادی را پشت سر گذاشته که بدون تردید هر کدام از این سختی ها و فشارها می توانست هر حکومتی را با شکست مواجه کند اما ملت ما با عزت، اقتدار و سرافرازی از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد و مسیر حرکت افتخارآفرین خود را هموار کرد که مرهون رهبری امامی صادق، شایسته و متقی است.

وی افزود: باید در عرصه اقتصاد هم امت مقتدری باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم و اقتصاد ما برای دنیای اسلام، قاره آسیا و جهان الگو و نمادی موفق باشد که هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

ابوترابی فرد اظهارداشت: استکبار به این نتیجه رسیده که ملت ایران از نظر هوش،‌ ذکاوت از متوسط جهانی بالاتر است و چون مکتب و آموزه های دینی را در متن زندگی خود قرار داده و رهبری آگاه، دیندار و عالم دارد مورد حسادت و تهدید دشمنان قرار گرفته است.

امام جمعه موقت قزوین استقبال پرشور مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب را بیانگر عشق و علاقه مردم به ولایت دانست و تصریح کرد: داشتن رهبری اینچنین مردمی و مذهبی در جهان نظیر ندارد زیرا اکثر کشورها با چهره های خشن برآمده از آموزه های غیر اخلاقی، وابسته به استکبار اداره می شوند که هیچ علقه ای بین آنها با مردمشان نیست اما ارادت مردم به رهبری ریشه ای دینی و اعتقادی دارد که ارزشمند است.

خطیب جمعه قزوین گفت: کشوری که با داشتن چهار میلیون دانشجو کاروان علمی اش با سرعت در حرکت است باید اقتصاد پویا داشته باشد و با داشتن ذخایر فراوان نباید آسیب پذیر باشد.

اقتصاد وابسته به نفت نقطه ضعف ایران است

ابوترابی فرد بیان کرد:‌ بال اقتصادی ایران متناسب با بالهای سیاسی و نظامی و علمی ما نیست و نقطه آسیب کشور است و دشمنان در این نقطه متمرکز شده اند که این بیماری مشترک همه کشورهای نفت خیز است.

وی تصریح کرد:‌اگر بخواهیم 100 میلیارد دلار درآمد کسب کنیم با سود 10 درصد باید بیش از یک هزار میلیارد دلار صادرات داشته باشیم که قطعا در این شرایط باید کشور به یک کارخانه بزرگ تولیدی تبدیل شود اما با صادرات نفت این درآمد براحتی بدست می آید و ما را از کار و تولید اساسی باز می دارد.

ابوترابی فرد بیان کرد: ‌این شرایط را دشمن خلق کرده تا راه تولید، کار و تلاش و صادرات بسته شود اما ما وظیفه داریم با کار و تلاش بیشتر این نقیصه را برطرف کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمت تولید حرکت کنیم و مصرف خود را به حداقل رسانده و با افزایش تولید و صادرات رشد اقتصادی کشور ا محقق کنیم.

وی رهبری، ملتی وفادار و مکتبی غنی را رمز موفقیت در همه عرصه ها دانست و گفت: با ایستادگی و تبعیت از رهبری و تمسک به دین قادریم همه سختی ها را پشت سر گذاشته و به سربلندی برسیم.

۱۳۹۱/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...