نسخه چاپی

اسرار كودتای صالح و نقش اسرائیل در آن

این كه طراحی این عملیات در ابوظبی آغاز شد جایی كه نقشه كامل طرح كودتا از سوی محمد بن زاید تصویب شد پس از آن مقر دیدارها به جزیره سقطری [جنوب یمن] منتقل شد جایی كه عبد ربه منصور هادی آن را به اماراتی‌ها فروخت و در این جزیره حدود 9 نشست اصلی برگزار شد كه افسران اماراتی كه در جنوب یمن مستقر هستند و افسران اسرائیلی كه شائول موفاز آن ها را پیشنهاد داده بود در آن حضور داشتند.

به گزارش نما به نقل از جهان نيوز، «محمد جعفر الحسینی» درروزنامه لبنانی «البناء» در یادداشتی با عنوان « اسرار کودتای صالح و نقش اسرائیل در آن؛ چه کسی رئیس جمهور را کشت و چرا... ؟» به افشای جزئیات پشت پرده حادثه کشته شدن علی عبدا... صالح رئیس جمهور اسبق یمن پرداخت.

در این یادداشت آمده است: کودتای صالح علیه انصار ا... در راستای تلاش وی برای بازگشت به عرصه یمن و اعطای قدرت انحصاری به فرزندش احمد بود که مقیم امارات وسرسپرده سران این کشور است.نویسنده در ادامه و در قالب 11 نکته به شرح کامل جزئیات عوامل پنهان حوادث جاری در صنعا پرداخت.الحسینی نوشت:

1- این که طراحی نقشه کودتا علیه انصار ا... یمن از حدود هشت ماه پیش آغاز شد و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، ژنرال «شائول موفاز»، وزیر جنگ سابق اسرائیل، «محمد دحلان»، عضو جدا شده جنبش فتح در فلسطین در کنار «احمد علی عبدا... صالح»، فرزند رئیس جمهور اسبق و مقتول یمن در آن مشارکت داشتند.

2- این که طراحی این عملیات در ابوظبی آغاز شد جایی که نقشه کامل طرح کودتا از سوی محمد بن زاید تصویب شد پس از آن مقر دیدارها به جزیره سقطری [جنوب یمن] منتقل شد جایی که عبد ربه منصور هادی آن را به اماراتی‌ها فروخت و در این جزیره حدود 9 نشست اصلی برگزار شد که افسران اماراتی که در جنوب یمن مستقر هستند و افسران اسرائیلی که شائول موفاز آن ها را پیشنهاد داده بود در آن حضور داشتند.

3- بر اساس این نقشه مقرر شد هزار و 200 نفر از نزدیکان صالح در پادگان‌های نیروهای اماراتی در عدن تحت آموزش قرار بگیرند تا هسته‌های نیرویی را تشکیل بدهند که در صنعا و پیرامون آن آموزش ببینند و جدا از رهبری حزب رئیس جمهور مقتول مامور اجرای نقشه‌های کودتا شوند و در آموزش این افراد افسران سابق اسرائیلی مشارکت داشتند.

4- همزمان بودجه‌های مالی برای آموزش گروه شش هزار نفری در صنعا و پیرامون آن تصویب شد آن هم تحت پوشش آموزش این نیروها برای حمایت از جبهه‌ها و اتاق عملیات محمد بن زاید 289 میلیون دلار را از عدن به صنعا منتقل کرد آن هم از طریق میانجی‌هایی از نزدیکان علی عبدا... صالح در مدت بین ماه فوریه تا ژوئن 2017 علاوه بر صد میلیون دلاری که در فاصله بین ماه آگوست و اواخر اکتبر 2017 به صالح تحویل داده شد.

5- قرار بود این کودتا در 24 آگوست گذشته انجام شود اما افسران اماراتی و اسرائیلی این عملیات را به دو دلیل عقب انداختند نخست آماده نبودن نیروهای صالح و دوم لو رفتن نقشه کودتا توسط انصارا... به گونه ای که منجر به تقویت تسلط این جنبش بر همه گذرگاه‌های پایتخت و اطراف آن شد.

6- جمعی از افسران این عملیات وابسته به طرف‌های اشاره شده به آن در نکته اول، نقشه تسلیح گروهی هشت هزار نفره از شبه نظامیان در صنعا و پیرامون آن را آماده کردند این ماموریت به قاچاقچیان بومی و 16 کارشناس تجهیز و امداد داعش محول شد که از عراق به منطقه شیخ عثمان عدن منتقل شده بودند و همچنین به چهار افسر سابق اسرائیلی که به کمک اماراتی‌ها به اطراف صنعا آمده بودند.

7- در همین خصوص در 49 نقطه محرمانه مختلف در صنعا اسلحه‌ها انبار شد تا در ساعت صفری که اتاق عملیات تعیین می‌کند بین افراد در شهر توزیع شود تا اقدام علیه انصار ا... را غیرمنتظره شروع کرده و به سرعت به نفع خود یکسره کنند.

8- از همین رو بود که علی عبدا... صالح تا شب سوم دسامبر گذشته با هر گونه امتیازدهی به انصار ا... مخالفت کرد چون بر این باور بود که سلاح و نیروی کافی برای تسلط بر صنعا آن هم در زمانی کمتر از شش ساعت را داراست و هنگامی که رهبری جنبش انصارا... یقین پیدا کرد که میانجی گری‌ها فایده ای ندارد به میانجی‌ها پیام دادند که در ازای متوقف شدن کودتای صالح به وی تضمین خروج امن از صنعا را می‌دهند و اگر وی موافقت نکند آن ها می‌توانند موضع خود را از لحاظ نظامی یکسره کرده و صنعا و اطراف آن را ظرف سه ساعت تحت تسلط خود بگیرند و این چیزی بود که در روزهای دوم و سوم دسامبر به وقوع پیوست.

9-پس از این که کار در صنعا [بر خلاف نقشه، به سود انصارا...] یکسره و علی عبدا... صالح مجبور به فرار به خارج از صنعا از طریق هماهنگی پسرش با امارات شد جنگنده‌های ائتلاف کاروان صالح را که مرکب از سه خودروی زرهی بود، همراهی می‌کرد -خودروی جلویی و آخری حامل محافظان صالح و وسطی خودش- در همین حال شش خودروی چهاردر و دو خودروی تویوتای پیک آپ مجهز به انواع مختلف تیربار هم کاروان صالح را دنبال می‌کردند.

10- هواپیماهای ائتلاف به منظور تامین امنیت حرکت کاروان صالح، دوازده پست بازرسی و یک پایگاه نظامی انصار ا... را در مسیر بین صنعا و سنحان جایی که صالح به سمت آن جا در حرکت بود، بمباران کردند و قبل از رسیدن کاروان به سنحان در مسیر رسیدن به مارب کاروان در کمین بزرگی از مبارزان انصار ا... و نیروهای قبایل قرار گرفت که کاروان را تنها از مسافت صد متری با انواع مختلف راکت‌های ضد تانک، اسلحه های سنگین و سلاح شخصی به رگبار بستند تا کاروان را متوقف و رئیس جمهور فراری را دستگیر کنند و به اسارت بگیرند.

11- هواپیماهای ائتلاف هم موقعیت کاروان را که هدف کمین قرار گرفته بودند، بمباران کردند تا مبارزان انصار ا... نتوانند صالح را زنده اسیر کنند و جزئیات نقشه ای را که با امارات، عربستان و اسرائیل به اجرا گذاشته بود لو بدهد و تصمیم حذف صالح از سوی فرماندهی ائتلاف اتخاذ شد تا همکاری نظامی و امنیتی مستقیم وی با اسرائیل مخفی بماند.نویسنده در پایان آورده است: هنوز منتظر افشای شگفتی‌های پنهان در صحنه یمن باشید جایی که در آن انقلابیون یمنی با درایت و دوراندیشی خود اربابان ائتلاف عربی و منافقین و مزدوران در صنعا را از کوچک و بزرگ مبهوت کرده‌اند و همان گونه که در قرآن کریم آمده است «آن ها را نکشتند، خدا آن ها را کشت» او کار نادرست کرد و هلاک شد.

۱۳۹۶/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...