نسخه چاپی

واكنش سرلشكر باقری به اقدام ترامپ

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در خصوص اقدام رئیس‌جمهور آمریكا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام نابخردانه دامن خودشان، مزدوران و این رژیم پلید را خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی قدس شریف را متعلق به فلسطین و جهان اسلام دانسته و ضمن محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود و دنیای استکبار و به‌ویژه در رأس آن آمریکای جنایتکار بداند که اتحاد و وحدت جهان اسلام مانع از این حرکت مذبوحانه خواهد شد و این اقدام با هوشیاری دنیای اسلام شکست‌خورده و رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر خواهد کرد.

باقری تصمیم دونالد ترامپ را ناشی از شکست سیاست‌های ایالت متحده در منطقه عنوان کرد و گفت:‌ این توطئه علاوه براینکه توجه دنیای اسلام به قدس شریف و مسئله فلسطین را بیشتر خواهد کرد، نویدبخش شکل‌گیری انتفاضه جدیدی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود و هشدار می‌دهیم که این اقدام نابخردانه و به‌دوراز عقلانیت رئیس‌جمهور آمریکا که باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده دامن خودشان و مزدوران و رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دولت‌های اسلامی و عربی هم‌اکنون در یک آزمون تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار گرفتند و تاریخ درباره سکوت یا همراهی آنان با ملت‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی قضاوت خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، تأکید کرد: مسئولیت هرگونه تنش و درگیری متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اینک چند دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین و نخستین قبله مسلمانان توسط صهیونیست‌ها و با حمایت مستقیم انگلستان و آمریکای جهانخوار می‌گذرد و در اثر این جنایت کم‌نظیر تاریخی هزاران انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده‌اند، چندین برابر مسلمان آواره گردیده‌اند و خانه و کاشانه صاحبان این سرزمین مقدس و کهن‌سال به یغمای اغیار رفته است. بااین‌حال باوجود گذشت سالیان دراز از این تجاوزگری آشکار مبارزات مردمی نه‌تنها نسبت به‌روزهای نخست این اشغالگری کمتر نشده که هرچه می‌گذرد از عمق و کیفیت بیشتری نیز برخوردار گذشته است.

وی در ادامه وجه مشخص این مقاومت و مقابله با متجاوزین را نسبت به دوره‌ها و دهه‌های گذشته، جهانگیر شدن و فهم مشترک آحاد مردم در مناطق مختلف دنیا در مورد مظلومیت مردم فلسطین و دشمنی‌ صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آنان دانست که این خود مبدأ حرکتی جهانی علیه غاصبان و انهدام این غده سرطانی در منطقه غرب آسیا به‌حساب می‌آید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رونق گرفتن بیش‌ازپیش روحیه مبارزات اسلام‌گرایانه با اشغالگران قدس شریف وجه مشخص دیگر این قیام است که انتفاضه‌های متعددی را تاکنون شاهد بودیم و تردیدی نیست که ادامه این انتفاضه‌ها و ارتقا فهم عمومی نسبت به شیطنت طواغیت زمان می‌رود تا به‌زودی این سرزمین مقدس را از لوث وجود این دشمنان پاک کند.

سرلشکر باقری در بخشی از پیام خود اشاره‌کرده است: امروز رهبران جهان اسلام باید به ترسیم سیاست‌ها و راهبردهای وحدت‌آفرین برای مقابله با توطئه‌های جدید آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه قدس و فلسطین عزیز به پا خیزند و با هوشیاری و بصیرت هرگونه حرکت مذبوحانه‌ای که بخواهد علیه کشور فلسطین انجام شود را در نطفه خفه کنند چراکه ما معتقدم اصلاً اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف و جایگزین شود.

وی در پایان بابیان اینکه سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در به چالش کشیدن ثبات و امنیت منطقه‌ای بوده است، تأکید کرد: بدون تردید راه مقاومت باقدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و قدس شریف در پرتوی این ایستادگی‌ها به‌زودی آزاد خواهد شد و آحاد مسلمانان جهان و ملت نستوه و همیشه بیدار ایران اسلامی نیز فردا پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی غرورانگیز خود یک‌صدا انزجار خود از نظام سلطه و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را فریاد کرده و مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

۱۳۹۶/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...