نسخه چاپی

عربستان فوتبال را چرك كرده است!

ما اعلام كردیم سعودی‌ها با همه مشكل دارند و محدود به یك یا دو كشور نیست.

به گزارش نما، حمیدرضا آصفی در بخشی از گفتگوی خود با اعتماد گفت: عربستاني‌ها اقدامات چركي هم داشتند. كشوري كه در يمن آن فجايع را مرتكب مي‌شود و كشوري را به خاك و خون مي‌كشد، از كشتن بچه‌ها شرم نمي‌كند و هزينه‌هاي سنگين براي خريد اسلحه مي‌كند، حتما با پول‌هايش فوتبال را هم چرك مي‌كند. اين كارها را ما نمي‌توانيم انجام دهيم و امكان خريدن كنفدراسيون فوتبال آسيا هم نداريم. واقعا فدراسيون كم‌كاري نكرد.

يكي از پرسش‌هاي مهم اين است كه ايران در جلسه چگونه از موجوديت فوتبال ايران و كشور دفاع كرد؟

اين موضوعات را براي بار اول مي‌خواهم اعلام كنم كه معمولا جايي گفته نمي‌شود. اول اينكه ما اعلام كرديم سعودي‌ها با همه مشكل دارند و محدود به يك يا دو كشور نيست. آنها با ايران، سوريه، لبنان، قطر، يمن و بسياري از كشورها مشكل دارند اما ايران فقط يك كشور را به رسميت نمي‌شناسد و آن ‌هم اسراييل است.

ما با هيچ كشوري مشكل نداريم و در سياست ما كاملا عيان است. دوم اينكه به لحاظ سياسي اين موضوع نمي‌تواند مورد مناقشه باشد چرا كه ما با امريكا در حالت قطع رابطه هستيم اما ورزشكاران آنها به ايران مي‌آيند و ورزشكاران ما به امريكا مي‌روند. ما حتي وقتي با عراق در جنگ بوديم، سفارتخانه آنها در ايران باز بود. براي همين اين موضوع رد است.

سوم اينكه از لحاظ امنيتي هيچ مشكلي براي هيچ كشوري پيش نيامده است و سعودي‌ها اعلام كنند چه تضمين امنيتي مي‌خواهند تا در اختيارشان قرار دهيم؟ نمايندگان‌شان از پاسخ عاجز ماندند و هيچ جوابي نداشتند.

چهارم اينكه آنها اعلام كردند دولت عربستان رفت‌وآمد شهروندانش در ايران را ممنوع كرده كه پاسخ داديم براي ورزشكارانش مي‌تواند تبصره بگذارد و توضيح داديم در روزهاي حج با وجود اينكه رفت‌وآمد ممنوع بود اما حجاج ايراني توانستند به اين كشور سفر كنند. مجموع اين دلايل بود كه همه را مجاب به راي به ‌نفع ايران كرد.

۱۳۹۶/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...