نسخه چاپی

تاكتیك‌هایی كه منجر به شكست كره می‌شود

كارشناس فوتبال ایران ضمن اعلام دو تاكتیكی كه استفاده توام آن می‌تواند منجر به برتری تیم ملی ایران مقابل كره جنوبی شود، گفت: با شكست كره جنوبی تا حدود زیادی اعتبار از دست رفته فوتبال ایران باز واهد گشت.

امیرحاج رضایی در گفتگو با مهر در خصوص دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: بعد از شکست تلخی که مقابل لبنان داشتیم موافق نبودم که تیم ملی با هجمه‌ای سنگین مورد حمله قرار گرفته و تحقیر شود. در حال حاضر نیز با کوچک شمردن تیم ملی کره جنوبی موافق نیستم.

وی در همین خصوص افزود: امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران با شکست کره جنوبی در ورزشگاه آزادی از جاده خاکی به اتوبان جام جهانی برزیل برگردد. فارغ از هر نتیجه تلخ و یا شیرینی که مقابل کره جنوبی بدست خواهیم آورد کارلوس کی‌روش باید در یک نقد منصفانه پاسخگوی سئوالات و ابهاماتی که در حال حاضر وجود دارد باشد.

کارشناس فوتبال ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه تلاش کرده‌اند تا تیم ملی ایران در بهترین شرایط خود به مصاف کره جنوبی برود اما نباید از این نکته غافل شویم که درست است با رفتن به جام جهانی روحیه مثبت ملی ایجاد خواهد شد اما مشکلات فوتبال ایران به قوت خود باقی خواهند ماند.

حاج رضایی در پاسخ به این پرسش که "چگونه می‌توان کره جنوبی را در ایران شکست داد؟"، تاکید کرد: برای شکست کره جنوبی در تهران باید از دو استراتژی و تاکتیک مهم استفاده کنیم.

وی در این خصوص افزود: با توجه به زمان کوتاهی که کادرفنی پس از بازی با لبنان در اختیار داشت ایجاد تغییرات تاکتیکی که تیم قدرتمند حریف را از پای درآورد کار سختی است، بنابراین بهترین تاکتیک این است که یک بازی فیزیکی و درگیرانه را مقابل تیم ملی کره جنوبی انجام دهیم تا نظم و ساماندهی این تیم منسجم را مختل کنیم، البته برای این کار نیاز است که حداقل سه بازیکن جنگنده و دونده در ترکیب اصلی تیم حضور داشته باشند.

"نباید اجازه بدهیم تا قبل از بازی با تیم کره فضای درون و بیرون تیم متشنج شود"، وی با بیان این جمله تاکید کرد: استراتژی دوم ما باید این باشد که در نقاط خطرناک اطراف محوطه جریمه تیم حریف بتوانیم موقعیت ضربات ایستگاهی را به روش‌های مختلف ایجاد کنیم. البته کی‌روش یک مربی بزرگ، متفکر و صاحب سبک است و قطعا این نکات را می‌داند.

وی در خصوص دعوت بازیکنانی مانند اشکان دژآگه، امید نظری و رضا قوچان‌نژاد به تیم ملی گفت: حتما مربی تیم ملی برای دعوت از ملی پوشان منطق و دلایل خاص خود را دارد و این نگاه کی‌روش در دعوت از چنین بازیکنانی به این دلیل است که او سطح لیگ ایران را پایین می‌داند. این حق مسلم سرمربی تیم ملی است که نفرات موردنظرش را انتخاب کند هر چند که انتقادات زیادی بر آن وارد باشد. با وجود تمام انتقادات در نهایت سرمربی تیم ملی است که باید نسبت به نتایج تیم پاسخگو باشد.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: جدا از اینکه با پیروزی بر کره جنوبی از جاده خاکی به اتوبان جام جهانی برمی‌گردیم اما نکته مهمتر این است که با شکست این تیم می‌توانیم دوباره در فوتبال آسیا اعاده حیثیت کنیم چون در حال حاضر در تیم‌های متوسط و حتی ضعیف آسیایی نیز این باور به وجود آمده که توان امتیاز گرفتن و حتی شکست دادن تیم ملی فوتبال ایران را دارند، در واقع می‌توان گفت سطح فوتبال ایران نسبت به قبل تنزل کرده است.

حاج رضایی در همین خصوص تصریح کرد: این موضوع را سید بندی که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صورت گرفته تایید می‌کند و یا اگر به خاطر داشته باشیم ما در رقابت‌های پیش مقدماتی جام جهانی در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم مالدیو رفتیم. در واقع تاکید می‌کنم که شکست کره جنوبی در ورزشگاه آزادی می‌تواند تا حدود زیادی اعتبار از دست رفته فوتبال ایران را به ویژه در آسیا برگرداند.

۱۳۹۱/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...