نسخه چاپی

لاهوتی در گفتگو با نما:

بی توجهی دولت به دریافت یارانه توسط مدیران/دیوان محاسبات برخورد خواهد كرد

عکس خبري -بي توجهي دولت به دريافت يارانه توسط مديران/ديوان محاسبات برخورد خواهد کرد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر می رسد بی توجهی دولت در این مساله بسیار چشمگیر است چرا كه نباید اجازه دهد كه مدیران دولتی به این سمت بروند و قانونی را كه در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است را رعایت كند.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با نما با اشاره به اظهارات رییس دیوان محاسبات مبنی بر دریافت یارانه توسط برخی از مدیران دولتی، گفت: در قانون اساسی کشور 50 درصد از منابع را به بخش یارانه اختصاص دادیم و در بودجه سال 95 تاکید کردیم که مدیران دولتی اجازه دریافت یارانه را ندارند.
وی با اشاره به اینکه مدیران دولتی ماهیانه درآمد بالایی را دارند، اظهار داشت: فکر می کنم مدیران دولتی خودشان نباید مبلغ 45 هزار تومان یارانه را دریافت کنند چراکه حرکت زشتی برای یک مدیر به حساب می آید و با عدم دریافت یارانه هیچ اتفاق خاصی برایشان اتفاق نخواهد افتاد.
وی افزود: به نظر می رسد بی توجهی دولت در این مساله بسیار چشمگیر است چرا که نباید اجازه دهد که مدیران دولتی به این سمت بروند و قانونی را که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است را رعایت کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید از بدنه ی اصلی خود دست به اقدامات موثر بزند، اذعان داشت: دولت باید اصلاح امور را از خود شروع کند تا به بخش های دیگر جامعه برسد و اگر چنین اشتباهاتی وجود دارد برخورد کرده و از بروز آنها جلوگیری کند.
وی ادامه داد: اگر تا کنون مدیری این کار را انجام می دهد باید از سوی دولت منع شود و به نظر من دولت باید در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهد تا از مشکلات اقتصادی کاسته شود.
لاهوتی با اشاره به اینکه دریافت یارانه توسط مدیران دولتی که هیچ گونه نیازی به این مبلغ ندارند عملکرد اشتباهی است، تصریح کرد: تبعات این کار بسیار زیاد است و بدنه ی اقتصادی کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد و بالا رفتن این مبلغ به بودجه کشور آسیب وارد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: دیوان محاسبات باید در این باره به عنوان یک تخلف پیگیری های لازم را انجام دهد و از دولت برای انجام چنین کاری جواب بخواهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: البته مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 97 اقدامات لازم در این مساله را انجام خواهد داد و پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت تا به نتیجه ی مطلوبی برسیم.


۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...