نسخه چاپی

ماجرای یك روحانی كه برای جلب نظر مراجع جراحی پلاستیك كرد!

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات به بیان خاطره ای از دوران وزارت خود در مورد عمل عجیب یك روحانی مقیم قم پرداخت.

به گزارش نما، علی یونسی در گفتگو با اعتماد در پاسخ به این سئوال که "در زمان شما چگونه با بحران‌هاي داخلي برخورد و پيشگيري مي‌شد؟" گفت: سياست ما اين بود كه بحران‌نمايي نكنيم. بحران را از آنچه بود بزرگ‌تر جلوه ندهيم و براي مديريت آن از برخورد امنيتي و نظامي اجتناب ‌شده و با شناسايي عوامل، ريشه‌ها و انگيزه‌ها بطور اساسي مديريت شود و سعي مي‌كرديم بدون هزينه و يا با كمترين هزينه بحران‌ها را مديريت و حل‌وفصل كنيم.

وی افزود: براي نمونه روزي علماي قم (آيت الله وحيد و آيت الله صافي‌گلپايگاني)، با من تماس گرفتند و از حادثه عجيبي كه در قم رخ داده بود، اظهار نگراني كردند و از من براي حل آن كمك خواستند. قضيه بطور خلاصه از اين قرار بود كه روحاني‌اي كه به منزل علما هم رفت و آمد داشت، به مدت چند روز ناگهان ناپديد شده و پس از اينكه مراجعت مي‌كند، ادعا مي‌كند كه عناصر افراطي وهابي او را ربوده و شديداً شكنجه داده‌اند و آثار شكنجه هم در صورت او به‌شكل زخم پيدا بوده است. مامورين ويژه كشف وزارت اطلاعات كمتر از 24 ساعت همه حادثه را كشف كردند و معلوم شد روحاني مذكور براي جلب ترحم علما دست به جعل زده و با عمل جراحي پلاستيك صورت خود را به شكنجه ربايندگان خيالي، نسبت داده است و جراح و تيم پزشكي معالج، توضيحات لازم را در محضر علما ارائه دادند و از بروز يك بحران جلوگيري شد.

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات همچنین در ارزیابی خود از وضعیت اخیر بازار با بیان اینکه "خوشبختانه خيلي خوب هم جمع شد" ابراز داشت: بي‌شك بسياري از اين اعتراضات مانند بسياري از كشورهاي ديگر عادي است و انگيزه سياسي ندارد ولي گاهي به‌دليل سوء تدبير به يك مساله امنيتي تبديل مي‌شود.

یونسی تاکید کرد: عقل امنيتي و سياسي حكم مي‌كند كه حوادث اجتماعي را با اصول خاص خود، حل‌وفصل كرد و هرگز اجازه نداد تا به يك مساله امنيتي تبديل شود و حتي بايد تلاش كرد تا حوادث امنيتي را ساده‌سازي كرد و يك مساله عادي جلوه داد.

وی اضافه کرد: اين روش از يك بلوغ فوق‌العاده امنيتي ـ سياسي ناشي مي‌شود ولي خوشايند بسياري از سازمان‌هاي امنيتي جهان سوم نيست.

۱۳۹۱/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...