نسخه چاپی

افزایش سهمیه حج در سال آینده

رئیس فراكسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از افزایش سهمیه حج طی سال آینده از ۸۰ هزار به ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه با بیان اینکه در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان همدان، وضعیت صدور ویزاهای غیررسمی توسط سفارت عراق بررسی شد، به وجود ۳۰ دفتر خدماتی و زیارتی در استان و فعالیت چهار دفتر در ملایر اشاره و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم هموطنان و هم‌استانی‌ها از طریق این دفاتر زیارتی بتوانند برای رفتن به عتبات عالیات ویزا بگیرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در نشست اخیر که با حضور امام جمعه ملایر، محمدناصر نیک‌بخت استاندار همدان و شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار داشتیم، مطالبات و نیازهای جدی شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: راه‌اندازی راه ‌ آهن ملایر به همدان و ملایر به تهران از مطالبات جدی ماست که از استاندار همدان قول گرفتیم جلسه ‌ ای را با وزیر راه تنظیم کند تا این دو مطالبه جدی شهرستان محقق شود .

آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن ملایر- همدان از سال آینده

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های اخیر از طریق مدیرعامل راه‌آهن، ابرازامیدواری کرد: از سال ۹۷ مسیر اجرای پروژه راه‌آهن ملایر به همدان و ملایر به تهران عملیاتی شود .

آزادیخواه بهسازی و اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر را از دیگر درخواست‌ها عنوان کرد که با پیگیری مستقیم استاندار همدان با مدیرکل بنیاد مسکن استان، مقرر شد سهم بیشتری در راستای بهسازی روستایی به ملایر داده شود .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم آبرسانی روستایی، مشکل پلمب چاه‌های غیرمجاز را به عنوان یکی دیگر از موارد مطرح شده عنوان کرد و پلمب این چاه‌ها را راه‌حل منطقی ندانست و خواستار ارائه راه‌حل دائمی و برداشت مجاز آب برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان شد .

وی به وجود دو طرح اشتغالزایی در شرکت معدن سرمک ملایر اشاره کرد که در این نشست طی تماس مستقیم استاندار همدان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بر مطالعه و اجرایی شدن این طرح‌ها تأکید شد که با اجرای یک فاز از این شرکت ۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند .

آزادیخواه با بیان اینکه بررسی مشکل شرکت کیان‌کرد نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود که با دستور مستقیم استاندار همدان مقرر شد پرونده این شرکت در اولویت قرار گیرد، گفت: امیدواریم مسئولان در فضای تعاملی بیشتری کار کنند تا به دور از مسائل حاشیه‌ای بتوانند به نحو مطلوبی به مردم خدمت کنند ..

رادیو ملایر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

آزادیخواه همچنین خاطرنشان کرد: در پی جلسات اخیر خود با دکتر علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما و پیگیری‌های فرماندار ملایر، دکتر مهدی دهقان‌نیری مدیرکل جدید صداوسیمای استان همدان طی دیدار با نماینده و امام جمعه ملایر، با تأمین اعتبارات شهرستانی در اسرع وقت موافقت کرده و بیان کرد رادیو ملایر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود .

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تقویت دفتر خبری صداوسیمای ملایر را از دیگر قول‌های مساعد دهقان‌نیری اعلام کرد و یادآور شد: در مورد تولید محتوا نیز بحث‌های خوبی شد و مقرر شد روزانه یک ساعت با ملایر کار مشارکتی انجام شود و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف از طریق رسانه استان معرفی شود.

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...