نسخه چاپی

فساد روز به روز در كشور بیشتر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: فساد روز به روز در كشور بیشتر شده و به نظر می‌رسد ما باید از تجربیات دنیا برای از بین بردن و مبارزه با فساد كمك بگیریم.

به گزارش نما، مسعود خوانساری امروز در همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، گفت: مهمترین چالش فساد موضوع بیکاری است که در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر بیکار که اغلب تحصیل کرده هستند، در کشور وجود دارد.

وی افزود: چالش بعدی اقتصاد کشور رشد منفی سرمایه‌گذرای است که از سال 90 رشد سرمایه گذاری در کشور منفی شده است و چالش سوم عدم جذب سرمایه گذاری خارجی است.رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: در حالی با چالش عدم جذب سرمایه گذاری در کشور مواجه هستیم که باید بر که باید براساس برنامه سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای رشد 8 درصدی اقتصادی جذب کنیم.


وی اظهار داشت: نظام بانکی و معضل آب هم از چالش های دیگر است و صندوق های بازنشستگی باز هم یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور است که تبدیل شده به سر بار بودجه کشور و آلودگی هوا و به مخاطره افتادن محیط زیست چالش های دیگر بزرگ اقتصاد کشور است که کشور با آن روبرو است و معضلات اجتماعی اعم از طلاق و قتل هم از جمله چالش های دیگر کشور است که می توان به آنها اشاره کرد.


رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: دو چالش عمده دیگر هم یکی بحث فرار مغزها است، به طوری که گفته می‌شود 1.5 میلیون نفر از مغزها در تدارک مهاجرت از کشور هستند.


خوانساری بیان داشت: آخرین چالش هم بحث سرمایه اجتماعی است که روز به روز کمتر می شود و بحران بی اعتمادی در کشور مثل خوره ای است که در تمام ارکان کشور نفوذ می کند و اگر این چالش ها را به عنوان چالش های اساسی نظام کشور بدانیم زیرساخت همه این ها به نظرم فساد است و اگر با فساد مبارزه کرد، می توان برای حل و فصل آنها نسخه پیچید.


وی با بیان اینکه از سال 90 قانون مبارزه با فساد در مجلس مصوب شده است، گفت: اما فساد روز به روز در کشور بیشتر شده و به نظر می‌رسد ما باید از تجربیات دنیا برای از بین بردن و مبارزه با فساد کمک بگیریم. اگر به بخش خصوصی اعتماد شود و اجازه توسعه و رونق به بخش خصوصی داده شود و این بخش در تصمیمات دولت دخالت داده شود و رسانه ها آزاد به نقد حاکمیت و اقتصاد باشند، قطعا در کاهش فساد موثر است.


رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اتاق تهران از سه سال پیش به این فکر افتاد که برای پویایی اقتصاد کشور اولین قدم مبارزه با فساد است و بنابراین در این راستا کارهای خوبی هم انجام شد و بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم در این مبارزه سهم کوچکی داشته باشیم.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...