نسخه چاپی

شایسته ترین فرد برای ریاست ورزش اول كشور

از جمع ۶ كاندیدای احراز ریاست فدراسیون كشتی هر كدام به سهم خود از توان اجرایی و مدیریت لازم برخوردارند.این جمع جز یك نفر و وابسته گان به وی بیرون گود ایستاده اند.

به گزارش نما، شمارش معکوس انتخابات فدراسیون کشتی آغاز شده و مطابق زمانبندی اعلام شده این انتخابات روز ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد. به عبارت دیگر تا چند روز آینده تکلیف ورزش اول کشور روشن و رئیس آینده آن به مدت ۴ سال سکان هدایت این مجموعه را برعهده خواهد گرفت.‌

نگاهی به عملکرد رسول خادم و مجموعه تحت امر وی طی بیش از ۵ سال حضور در فدراسیون کشتی گویای این واقعیت است که تشکیلات مذکور در مجموع عملکرد متعارف، توام با فراز و نشیب مرسوم را طی کرده است. اگر بگوییم اغلب اقدامات و فعالیت های صورت گرفته ناصواب و نادرست بوده شرط انصاف را به جا نیاورده ایم و ایضا اگر تمام حرکات و سکنات انجام شده را عین صواب و در مدار صحت ارزیابی نماییم بر سبیل حقیقت گام ننهاده ایم.

راهی که ما برگزیده ایم، مسیر نقد است. مسیری که طی آن سره و ناسره و نیک و بد را با عیار حقیقت می سنجیم.‌ حاصل این نگاه و بررسی عملکرد این فدراسیون یک واقعیت را فرا دست می آورد و آن پذیرش تلاش ها و قبول کاستی هاست.‌ یعنی باور به این حقیقت که در حد توان و اندازه کار شده اما این تلاش و فعالیت ها خالی از اشکال نبوده است. البته ذکر این مهم به آن مفهوم نیست که هر فرد دیگری زمام امور را در دست بگیرد خالی از اشکال خواهد بود و نباید نقدی را متوجه رییس آینده کرد. هرگز چنین نبوده و نخواهد بود. یعنی هر آنکه از ۲۹ آذر ماه بر کرسی ریاست فدراسیون کشتی تکیه می زند باید بداند اقدامات وی متضمن خطا و صواب و در مظان نقد صاحبان واقعی قلم قرار خواهد گرفت. نقاد منصف از بیان تلاش ها و اقدامات فراگیر و مفید ابایی ندارد و از ذکر کم و کاستی ها بیم به دل راه نخواهد داد.

وظیفه ذاتی کارشناسان غیر وابسته حکم می کند تا در نکوداشت و مذمت هر دو مسیر ملاحظات غیر معمول را به کنار نهاده و در بیان حقایق از خود شجاعت نشان دهد.‌ بدیهی است در راستای بیان نقد، نباید صرفا مذمت و نکوهش را ملکه ذهن قرار داد بلکه انصاف حکم می کند علی رغم اختلاف سلیقه و تفاوت دیدگاه شجاعت تمجید از اقدامات درست و اصولی نیز در میان باشد بی آنکه جامه مدح در بر کرده و یکسره در رثای فلان و بهمان داد سخن دهیم. چنان که برخی بنا به دلایلی چنین کرده اند و همچنان مترصد آنند تا در آینده نیز حرمت قلم را به ثمن بخس فروگذارند.

* قبای ریاست کشتی بر بالای چه کسی دوخته می شود؟

قبلا نیزطی گفتاری در باب رییس آینده فدراسیون کشتی اظهار امیدواری کرده بودیم هر آنکه سکان هدایت این مجموعه را در دست می گیرد مطابق برنامه منظم و فراگیر فعالیت ها را پی گیری کند. اگرچه معمولا واجدین شرایط رای دادن، آرای خود را در سبد نام ها و افراد می ریزند اما ای کاش یک بار هم که شده به برنامه رای دهند.مهم نیست چه کسی رییس فدراسیون می شود.‌مهم‌ برنامه ای است که ارائه می دهد و پشت آن ضمانت اجرای محکم و استواری وجود دارد .

ممکن است شواهد موجود حکایت از شانس بالای فرد خاصی در انتخابات پیش رو داشته باشد اما اگر قرار است این فرد صرفا با تکیه بر ارتباطات پشت پرده، اکثریت آرای مجمع را به خود اختصاص دهد بی آنکه برنامه مدون و دقیقی توام با تغییرات ارائه کند، در آن صورت راه به بیراهه گشوده ایم و ندامت و پشیمانی آینده سودی نخواهد داشت.

سخن از احتمال بالای تثبیت موقعیت حال حاضر است. تداوم همین شرایط نیز مستلزم پاره ای تغییرات است. تغییر در برخی ارکان ومسئولیت ها ضرورت امروز فدراسیون و اجتناب ناپذیر می نماید. عده ای در کمتر از جایگاهی هستند که هم اکنون در آنجا قرار گرفته اند و برخی نیز باید ارتقا پیدا کنند. جمع توانمندی نیز بیرون گود هستند. این جمع به سبب تنگ نظری برخی داخلی ها امکان ورو به حلقه خدمت پیدا نمی کنند. جمع تمامیت خواهی که بیم آن دارند با ورود کار بلد ها نان آنها آجر شود.

تجربه نشان داده تغییرات هدفدار و استراتژیک، لازمه حرکت و پیشرفت می شود. اگر چنین نباشد و امور بر اساس دیدگاه تنگ نظرانه ترسیم شود نباید امید زیادی به گشوده شدن فضا در آینده داشت. از جمع ۶ کاندیدای احراز ریاست فدراسیون هر کدام به سهم خود از توان اجرایی و مدیریت لازم برخوردارند. این جمع جز یک نفر و وابسته گان به وی بیرون گود ایستاده اند. همین امر گواهی است بر این مدعا که بسیاری از اهالی فن و کارگزاران بیرون از دایره خودی ها قرار دارند. هنر آن است که بتوانیم از توان آنان و بسیاری چون ایشان نیز بهره بگیریم. اگر نتوان این خواست را به منصه ظهور رساند و مسیر همانباشدکه پیموده می شود راه رسیدن به مقصد طولانی و دشوار خواهد شد.

این مختصر را به شرط بلاغ ذکر کردیم تا دوستان پند گیرند. این نکات و ظرایف اگر امروز و در آستانه انتخابات گفته نشود دوستان فردا گلایه خواهند کرد چرا نگفتید و راهکار ارائه نکردید. حال صلاح کار خسروان دانند.

* محمدرضا کاظمی

۱۳۹۶/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...