نسخه چاپی

مكاتبات تامل برانگیز مهدی هاشمی با سفیر عربستان

برخی اسناد از مكاتبات «مهدی هاشمی» با سفیر عربستان سعودی در تهران حكایت دارد كه نامبرده با عنوان «دكتر» آنها را امضاء كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالیکه از سال ۸۶ به منظور هماهنگی در اعزام حجاج، کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌ها ملزم به رعایت ضوابط و مقررات سازمان حج و زیارت شدند، مهدی هاشمی در این زمینه با سفیر عربستان در تهران مکاتبات تأمل‌برانگیزی داشته است.

وی در نهم خرداد ۱۳۸۷ در نامه‌ای به شماره ۸۷۶۱/۱۳۸۷/ص تحت عنوان «دفتر رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد»، با تشکر از همکاری و عنایت اسامه بن احمد السنوسی سفیر کشور پادشاهی عربستان سعودی ۲۰ نفر را برای اخذ ویزای زیارتی معرفی کرد.

دفتر رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از این نیز در ۱۹/۹/۸۵ در نامه‌ای به شماره ۵۳۲۷/۱۳۸۵/ص با سربرگ این دانشگاه، از سفیر عربستان خواسته بود با توجه به سفر خانوادگی مهدی هاشمی بهرمانی به این کشور، برای وی و همراهانش ویزا صادر کند.

در این نامه از فرشته هاشمی بهرمانی، عماد هاشمی بهرمانی و یاسین هاشمی بهرمانی، مهدی تابش و حسین ضیائی اردکانی به عنوان برخی همراهان مهدی هاشمی نام برده شده است.

نکته جالب اینست که روابط ویژه مهدی هاشمی با سفیر سعودی در تهران باعث شده بود مدیر عامل یک شرکت فرهنگی - هنری طی نامه‌ای از وی بخواهد ضمن اخذ ویزا برای عوامل تولید یک فیلم سینمایی، شرایط بازدید آنها از مکه و مدینه را فراهم کند!

نکته حائز اهمیت دیگر در مکاتبات صورت‌گرفته، استفاده از عنوان «دکتر» توسط مهدی هاشمی بود در حالی که طی ۳ سال اخیر که وی در لندن اقامت گزیده بود، بارها اطرافیان او اعلام کردند که برای تحصیل و اخذ مدرک دکترا به انگلیس رفته است.

پس از انتصاب مهدی هاشمی به نمایندگی ریاست هیئت‌های مؤسس و امنای دانشگاه آزاد در واحدهای برون مرزی این دانشگاه در سال ۸۸، یکی از اعضای خانواده هاشمی گفته بود: "مهدی به سفر کاری رفته و الآن هم برای دکترا ثبت‌نام کرده و قرار است رساله‌اش را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور بگذراند".

۱۳۹۱/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...