نسخه چاپی

نفت گران شد

قیمت هر بشكه نفت برنت امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش نما به نقل از رویترز، به دنبال تداوم تعطیلی خط لوله انتقال نفت از دریای شمال و بروز نشانه هایی از کند شدن روند رشد تولید نفت آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت، با این حال چشم انداز بازارهای نفت نشان می دهد که به رغم کاهش تولید های اوپک و متحدانش، چشم انداز بازار نفت همچنان با مازاد عرضه مواجه است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 57 دلار و 39 سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت با 14 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 63 دلار و 37 سنت رسید.

تجار گفتند، افزایش جزئی قیمت نفت به دلیل تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال و بروز نشانه هایی از کند شدن رشد تولید در آمریکا رخ داده است.

بانک ای ان زد هم در یادداشتی نوشت، تعطیلی خط لوله انتقال نفت فورتیز در دریای شمال در کنار افت میزان ذخایر به پایین ترین رقم 2 سال گذشته به رشد قیمت ها کمک کرده است.

در آمریکا، شرکت های حفاری آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را در هفته گذشته برای اولین بار در 6 هفته اخیر شاهد کاهش بوده است.

به رغم این کاهش تعداد سکوها، فعالیت های تولیدی همچنان بالاتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است. سال گذشته در چنین زمانی کمتر از 500 سکو بود. میزان تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون رشدی 16 درصدی داشته و به 9.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این بدان معناست که میزان تولید آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به میزان تولید نفت عربستان و روسیه است که به ترتیب 10 و 11 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...