نسخه چاپی

یك پیشنهاد ویژه برای عجیب ترین تیم تاریخ لیگ برتر!

باشگاه نفت تهران از روزی كه از وزارت نفت جدا شد روزگار سختی را سپری می كند و همچنان نتوانسته به دوران اوج خود در سالهای اخیر برگردد.

به گزارش نما سیر نزولی تیم نفت تهران در لیگ برتر از زمانی آغاز شد که این باشگاه از پوشش و مالکیت وزارت نفت خارج و موضوع واگذاری اش به بخش خصوصی شروع شد.

این تیم در تابستان سال گذشته تا 20 روز پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر شانزدهم هنوز تمرینات بدنسازی اش را شروع نکرده بود که علی دایی با در دست گرفتن هدایت این تیم برخلاف انتظار توانست نتایج نسبتا خوبی با این تیم کسب کند و قهرمانی جام حذفی را برای زردپوشان تهرانی به ارمغان بیاورد. اما در نهایت جایگاهی که در پایان فصل نصیب این تیم شد در قیاس با میانگین 5 فصل پیش از آن به مراتب ضعیف تر بود.

نفت تهران در فصول یازدهم تا پانزدهم فصل را با رتبه سومی یا پنجمی تمام کرده و یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود و حتی فصل پیش هم با قهرمانی در جام حذفی این سهمیه را گرفت اما وضعیت مالکیت این باشگاه و روشن نبودن برخی مسایل در همین ارتباط سبب شد تا در نهایت نفت تهران از دور رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود. بررسی اتفاقات این تیم ظرف 5 ماه گذشته(از تیرماه به بعد) نشان می دهد نفت تهران یک روز آرام به خود ندیده است!

*مالک پر حرف و حدیث!

روزی که مالک قبلی این باشگاه(شرکت بهنام پیشرو) نتوانست بدهی های قبلی این تیم به اعضای باشگاه در تیم بزرگسالان و غیره را بپردازد اداره ورزش و جوانان استان تهران مالکیت این مجموعه را به فرد دیگری سپرد که از همان روز نخست حضورش در رأس این باشگاه پر حرف و حدیث بود! موضوعات مختلف در باره سوابق کیفری، بدهی های بانکی و مسایلی از این دست باعث شد تا روزها و هفته های متمادی حمیدرضا جهانیان به سوژه اول بسیاری از رسانه های دیداری و نوشتاری به ویژه در رادیو ورزش تبدیل شود اما در نهایت همه این موارد دلیل بر عدم واگذاری این باشگاه به مالک جدید نشد!

*مقصر اصلی اداره ورزش تهران!

گل محمدی رییس اداره ورزش و جوانان استان تهران یکی از افرادی بود که بارها در این باره با رسانه ها حرف زد و از سلب مالکیت این باشگاه به جهانیان خبر داد اما فقط خبر داد! موضوع پاس نشدن چک 2 میلیاردی بابت بدهی های قبلی این مجموعه به طلبکاران و مالکان قبلی از یکسو و عدم شفافیت در موضوعات مرتبط با این باشگاه سبب شد تا خیلی ها ایراد اصلی را به اداره ورزش و جوانان استان تهران گرفته و در اعتراض به این مسایل حتی به آتش زدن پیراهن تیم نفت اقدام کنند! با این همه باز هم تغییری درماهیت کلی ماجرا بوجود نیامد! بی گمان اگر از همان ابتدا گل محمدی و شرکایش در اداره ورزش دقت عمل بیشتری در واگذاری مالکیت این مجموعه به جهانیان می کردند این همه بازیکن، مربی و سهمیه آسیایی این تیم روی هوا نمی ماندند! وقتی مهلت یک ماهه برای تعیین صلاحیت مالک این باشگاه به اتمام رسید باز هم اقدام جدیدی از سوی اداره ورزش مشاهده نشد تا وضعیت با همان ابهامات قبل پیش برود و در نهایت به امروز برسیم!

*استفاده از نام جادوگر!

یکی از جذابیت های فوتبالی در تابستانی که سپری شد موضوع حضور علی کریمی روی نیمکت تیم نفت تهران در لیگ هفدهم بود. اینکه جهانیان در اقدامی جذاب هدایت تیمش را به علی کریمی سپرد اما در همان روزها با حمید درخشان نیز مذاکرات جدی برای سپردن هدایت تیمش به آن مربی را نیز در دستور کار داشت! عادتی که پس از مدتی مشخص شد مالک و همه کاره باشگاه به آن عادت داشته و ترک آن نیز برایش دشوار است! او ظرف این 5 ماه دو بار در مقاطع مختلف با نام علی کریمی بازی و در نهایت این ستاره فوتبال ایران را به شکایت از باشگاه نفت وادار و کمیته تعیین وضعیت هم نفت را به پرداخت غرامت 2 میلیارد و 244 میلیون تومانی محکوم کرد!

*حمید درخشان هم کم آورد!

حمید درخشان دیگر مربی این فصل نفت نیز در نهایت با استعفا از سمتش قید همکاری با این مجموعه بی ثبات را زد. او که به واسطه فعالیت در همین تیم، رابطه قبلی اش با علی کریمی هم برهم خورد و روز یکشنبه از سمت خود استعفا کرد. او درباره علل این اقدامش عنوان کرده بود جهانیان به او گفته پولی در بساط نیست که درخشان نیز از سمت خود کناره گیری کرد اما شنیده ها حاکی از آن است که درخشان متوجه شده بود جهانیان در همان روزها مشغول مذاکره با آتیلا حجازی بوده است!

*بعد از کریمی نوبت به خانواده حجازی رسید!

مرور اتفاقات مدیریتی در نفت تهران و باشگاه جهانیان به وضوح نشان می دهد که این فرد تبحر ویژه ای در بهره برداری از نام های محبوب و مورد اعتماد مردم دارد. پس از رفتاری که با علی کریمی ظرف این ماهها شد ظاهرا حالا نوبت به خانواده زنده یاد حجازی رسیده است. آتیلا حجازی هم دقیقا مانند علی کریمی بدون داشتن هیچ تجربه مربیگری در لیگ برتر یا لیگ های پایین تر برای هدایت تیم نفت انتخاب شده تا شاید مدتی دیگر باشگاه نفت همچنان سرزبان ها باشد! گرچه آتیلا حجازی در این باره گفته هر زمان احساس کند روند مناسبی در باشگاه نمی بیند قید همکاری با نفت تهران را خواهد زد!

*نفت را کاندیدای سقوط بدانیم؟

آنچه از روند حرکتی این تیم در ماه های گذشته دیده ایم آینده روشنی را پیش روی باشگاه قدیمی تهران نمایان نمی کند! به وضوح می توان دید نفت با ادامه این روند یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر خواهد بود. چرا که همین حالا هم تیم نه تمرین درست و حسابی دارد نه بازیکن! در روزهایی که همه باشگاه های درصدد جذب بازیکن برای تقویت تیم شان هستند نفت تهران هنوز در خم "کوچه انتخاب سرمربی" اش است و حتی دو، سه بازیکن این تیم نیز با جدایی درخشان از نفت، قید همکاری با این تیم را زدند!

*پیشنهاداول؛ نفت جای نفت!

به گزارش مشرق، با توجه به اینکه تیم نفت مسجد سلیمان که هم خانواده این باشگاه است در لیگ دسته یک با اختلاف قهرمان نیم فصل اول شده این تیم را به جای نفت تهران به لیگ برتر آورده و نفت تهران را به دسته پایین تر بفرستند. نفت مسجد سلیمان همه شرایط حرفه ای برای حضور در لیگ برتر را داراست و فصل چهاردهم نیز در لیگ برتر حضور داشت. البته تاکید می شود که این فقط یک پیشنهاد است!

پیشنهاد دوم؛ تیم تعلیمی برای مربیان تازه کار!

با توجه به اصرارهای بی دلیل پشت پرده از سوی آنهایی که حاضر به منحل کردن تیمی با این وضعیت نیستند که هراز گاهی باید خبر احضار مالکش را در رسانه ها ببینیم، بهتر است برای 16 تیمی ماندن لیگ برتر و برهم نریختن توازن مسابقات، از این تیم به جهت کسب تجربه مربیان تازه کار استفاده شود! آنچنان که تا اینجا هم علی کریمی این تجربه را با نفت کسب کرد و حالا نیز قرار است آتیلا حجازی آن را تجربه کند. نفت را دو هفته، دو هفته به مربیان مختلف بدهند و در نهایت برای فصول بعد نسل جوان آرام آرام به جامعه مربیان فوتبال اضافه شوند!

۱۳۹۶/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...