نسخه چاپی

كشف مواد منفجره و بازداشت ۷ داعشی در ۲ شهر میزبان بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

سرویس امنیتی روسیه هفت عضو گروه تروریستی داعش را در روسیه بازداشت كرد.

به گزارش نما، سرویس امنیتی روسیه هفت نفر را که با گروه تروریستی داعش در ارتباط بودند، در شهر سن‌پترزبورگ بازداشت کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این افراد برنامه‌هایی برای حمله به اماکن عمومی در شهر سن‌پترزبورگ که یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است (میزبان دیدار ایران - مراکش)، داشته‌اند.

افراد بازداشت شده همگی از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و برنامه‌هایی جدی برای ترتیب حملاتی خونین در کشور روسیه داشته‌اند. آنها همچنین قصد بمب‌گذاری در کلیسای کازان واقع در مرکز شهر کازان (محل دیدار ایران - اسپانیا) را داشته‌اند. پلیس در جریان دستگیری و بازداشت از این افراد مرتبط با گروه تروریستی داعش، مواد منفجره، اسلحه گرم و کوکتل مولوتوف کشف و ضبط کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پلیس روسیه تدابیر امنیتی را در فاصله 6 ماه مانده تا آغاز جام جهانی 2018 شدیدتر کرده است تا از هرگونه عملیات تروریستی پیشگیری کند. شهر سن‌پترزبورگ در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 میزبان تیم‌هایی همچون مراکش، آرژانتین، ایران، برزیل، روسیه، مصر و کاستاریکا خواهد بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی اول خود در شهر سن‌پترزبورگ به مصاف مراکش می‌رود و سپس در شهر کازان با اسپانیا تقابل می‌کند و در بازی پایانی‌اش در مرحله گروهی جام جهانی 2018 باید در شهر سارانسک به مصاف پرتغال برود.

داعش پیش از این با انتشار پوسترهایی، روسیه را به حملات تروریستی در جریان برگزاری بازی‌های جام جهانی تهدید کرده بود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...