نسخه چاپی

ترامپ: برجام فاجعه بار است

رئیس‌جمهور آمریكا در مراسم سخنرانی برای رونمایی از راهبرد جدید امنیت ملی خود از توافق هسته‌ای ایران به عنوان توافقی «ضعیف، فاجعه‌بار و به نحو غیرقابل دركی بد» یاد كرد.

به گزارش نما، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم رونمایی از راهبرد جدید امنیت ملی خود به تکرار ادعاها علیه ایران و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت.

ترامپ در این سخنرانی با انتقاد از سیاست‌های دولت قبل گفت: «آنها از تهدید هسته‌ای کره شمالی غافل ماندند و با ایران به توافقی ضعیف، فاجعه‌بار و به نحو غیرقابل درک بد دست پیدا کردند و به تروریست‌هایی مانند داعش اجازه دادند کنترل بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های سراسر خاورمیانه را در دست بگیرند.»

وی در بخش دیگری از این ادعا به تکرار لفاظی‌های اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت و گفت: «برای مقابله با ایران و مسدود کردن مسیرهای این کشور در دستیابی به سلاح هسته‌ای من سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بابت حمایت از تروریسم تحریم کرده و از صدور گواهی برای توافق ایران خودداری کردم.»

ترامپ بدون اشاره به نقش آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی، کودتاها برای ساقط کردن رهبران کشورهای مخالف و جنگ‌افروزی‌ها در سراسر نقاط دنیا گفت: «آمریکا جزو عظیم‌ترین نیروهای حامی صلح و عدالت در تاریخ جهان بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کشوری که آماده پیروزی در جنگ نیست، کشوری است که قادر به جلوگیری از جنگ نیست. کشوری که به تاریخش افتخار نمی‌کند نمی‌تواند به آینده‌اش اطمینان داشته باشد.»

او تصریح کرد که راهبرد جدید امنیتی‌اش بر «واقع گرایی اصولی» استوار است که منافع ملی آمریکا آن را هدایت می‌کند و ریشه در «ارزش‌های جاودانه» دارند. او گفت: «راهبرد جدید این واقعیت را درک می‌کند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، درگیر عصر جدیدی از رقابت هستیم. این را می‌پذیریم که رقابت‌های شدید نظامی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان به نمایش در آمده‌اند.»

او گفت: «ما رژیم‌های سرکشی مواجهیم که ایالات متحده و متحدان ما را تهدید می‌کنند. با سازمان‌های تروریستی، شبکه‌های مجرمانه فراملی و دیگرانی مواجه هستیم که اقدام به انتشار خشونت و خباثت در سراسر جهان می‌کنند. ما همچنین با قدرتهای رقیب مانند چین و روسیه مواجه هستیم که به دنبال به چالش کشیدن نفوذ، ارزش‌ها و ثروت آمریکا هستند.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...