نسخه چاپی

آلزایمر در مناطق حاشیه‌نشین شایع‌تر از شهرها

بر اساس نتایج به دست آمده از یك مطالعه، زوال عقل در جوامع روستایی شایع‌تر از شهرها و مناطق شهری است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نتایج یک بررسی که توسط محققان ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است، نشان داد آلزایمر در مناطق حاشیه‌نشین شایع‌تر از شهرهاست.

بر اساس یک دهه بررسی از بیش از 16 هزار نفر که در میانگین سنّی 55 تا 70 سال قرار داشتند، مشخص شد، شیوع زوال عقل در جوامع روستایی بیشتر از شهرها و مناطق شهری است.

به گفته پژوهشگران، ممکن است دلیل این اتفاق، دسترسی بهتر مردم شهر به مراکز درمانی و خدمات بهداشتی باشد که منجر به پیگیری زودتر بیماری و در نهایت انجام سریع‌تر روند درمانی می‌شود.

بررسی‌ها نشان داد، با وجود اینکه نرخ بیماری آلزایمر در مناطق حاشیه‌نشین شهرها بالاتر است اما افراد تحصیل کرده و کسانی‌که به طور کلّی حدّ مناسبی از مطالعه را در برنامه روزانه خود دارند و بواسطه آن، مغزشان درگیر است، کمتر از دیگران دچار بیماری زوال عقل می‌شوند.

دکتر مارگارت وین، پژوهشگر و نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «نتایج به دست آمده، افزایش عملکرد شناختی بزرگسالان روستایی را تنها با کمی مطالعه نشان می‌دهد؛ در واقع این تحقیق، نمونه جدیدی از تأثیر سرمایه گذاری‌های عمومی در آموزش و پرورش و کمک آن به کاهش مشکلات بهداشتی افراد، نظیر آلزایمر در میانسالی است».

بر اساس آمار و ارقام موجود، در ایالات متحده آمریکا حداقل 5 میلیون نفر دچار بیماری آلزایمر هستند؛ تنها در ایالت لوئیزیانا بیش از 100 هزار نفر مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شده‌اند.

۱۳۹۶/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...