نسخه چاپی

نوروزی در گفتگو با نما :

كم كاری دولت سبب تشدید آلودگی هوا شده است /قوانین زیست محیطی باید اجرایی شود

عکس خبري -کم کاري دولت سبب تشديد آلودگي هوا شده است /قوانين زيست محيطي بايد اجرايي شود

سخنگوی كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: متاسفانه كم كاری دولت و دست روی دست گذاشتن مسئولان محیط زیست در این زمینه شرایط را در وضعیت بحرانی قرار داده است و عدم اجرای قوانین توسط دولت سبب شده مشكلات بیشتری در این بخش به وجود بیاید چراكه در كشور قوانین بسیاری در زمینه رفع آلودگی هوا و محیط زیست وجود دارد اما اجراكننده نداریم.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با نما درباره آلودگی این روزهای پایتخت گفت: به نظر می رسد که محیط زیست در این مساله نقش اول را ایفا می کند و باید در گام اول نظارت دقیقی بر حاشیه شهر به ویژه در قسمت هایی که لاستیک سوزی و ... اتفاق می افتد، انجام دهد و مانع از چنین کارهایی شود.
وی در ادامه اظهار داشت: باید در اسرع وقت دولت، تردد ماشین هایی را که بالای 10 سال سن دارند در محدوده شهر تهران ممنوع کند تا از حجم تولید کنندگان آلودگی کم شود.
نوروزی با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه های دودزا دراطراف تهران، عاملی است برایجاد آلودگی، اذعان داشت: باید با تدابیر درست و به موقع از ادامه فعالیت نادرست اینگونه کارخانجات ممانعت به عمل آید که می تواند در کاهش حجم آلودگی موثر باشد.
وی با اشاره به انواع آلودگی محیطی، بیان داشت: آلودگی صوتی ، آلودگی های محیط زیست همگی عواملی است که باعث آلودگی هوا شده اما این نکته بسیار مهم است که بدانیم کسانی که موجب تشدید این آلودگی ها در محیط اطراف زندگی شوند، قطعا با پیگرد قانونی همراه خواهند شد.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه دولت باید پیگیر الزامات قانونی در این زمینه باشد، تصریح کرد: متاسفانه دولت در این زمینه بسیار کوتاهی کرده است و نتوانسته پیگیری مناسبی را برای رفع آلودگی هوا کلان شهرها انجام دهد.
وی افزود: انتظار می رود دولت لایحه ای را در قالب نحوه ی تردد خودروهای بالای 10 سال ارائه کند و مشخص کند که به طور مثال اتوبوس های با سن بالای 10 سال حق تردد در شهر را نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین مسئولان محیط زیست در شهرستان های استان تهران از جمله ورامین، رباط کریم و ... باید از واحدهای گشت خود بخواهند تا نظارت بیشتری بر اطراف شهر تهران نسبت به عوامل ایجاد کننده آلودگی داشته باشند و هرکجا که با موردی برخورد کردند ممنوعیت لازم را ایجاد نمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه کم کاری دولت و دست روی دست گذاشتن مسئولان محیط زیست در این زمینه شرایط را در وضعیت بحرانی قرار داده است و عدم اجرای قوانین توسط دولت سبب شده مشکلات بیشتری در این بخش به وجود بیاید چراکه در کشور قوانین بسیاری در زمینه رفع آلودگی هوا و محیط زیست وجود دارد اما اجراکننده نداریم.

۱۳۹۶/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...