نسخه چاپی

آلیا در گفتگو با نما:

ائتلاف دولت و شهرداری برای برداشت از جیب مردم

عکس خبري -ائتلاف دولت و شهرداري براي برداشت از جيب مردم

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیك شدن دولت و شهرداری نباید تبدیل به فرصتی برای استفاده از اعتبارات شهرداری به نفع دولت یا فشار شهرداری به مردم برای بالابردن عوارض و دست در جیب مردم كردن برای ارائه خدمات شهری به شهروندان شود.

فاطمه آلیا نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی 14 هزار میلیاردی دولت به شهرداری، گفت: انتظار می رفت با حضور شهردار جدید در جلسات هیات دولت بدهی دولت به شهرداری پرداخت و صرف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت برای کاستن از معضل ترافیک وآلودگی هوا شود که تاکنون این ائتلاف نتایج ثمر بخشی برای رفع مشکلات شهر نداشته است.
وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند مسئولان شهری گزارش عملکردهایشان را در بازه زمانی مشخص و به صورت شفاف ارائه نمایند، عنوان نمود: شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری در مدت شش ماه گذشته گزارش عملکرد و تحول ملموسی در مدیریت شهری نداشته و تنها به تعدادی مصاحبه و چالش به روش دولت در موضع گیری نسبت به مدیران و عملکردهای قبلی اکتفا نموده است.
وی افزود: امروز پرداختن به مسئله حمل ونقل عمومی، با توجه به معضل ترافیک و بحران جدی آلودگی هوا باید مورد توجه وِیژه شهرداری و شورای شهر تهران قرار گیرد ولی اقدام موثری مشاهده نمی شود و همکاری فرا بخشی مطلوب وراهگشا بین شهرداری،اداره کل محیط زیست واستانداری عملا" وجود ندارد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت وخیم بافت های فرسوده پایتخت که نیاز به نوسازی دارد ولی مورد فراموشی وغفلت قرار گرفته، تصریح نمود: وسعت بافت های فرسوده تهران کم نیست و شهرداری باید در ارائه تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده بیش از پیش سبب ترغیب و تشویق مردم برای پیشگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند باشد ولی متاسفانه به فکر بالا بردن عوارض وکسب درآمد است.
وی با اشاره به دریافت عوارض وهزینه های خدمات شهری بدون ضابطه در مراکز مدیریت شهری،عنوان نمود: مردم از عملکرد برخی مناطق شهرداری بابت عوارض دریافتی ناراضی اند هیچ فیشی به مردم داده نمی شود و مبالغ در محل تعیین و از طریق کارت بانکی بدون صدور فیش دریافت می شود که اصلا" هم مشخص نیست این پول ها به کجا واریز می شود.
وی خاطر نشان کرد: در تعامل دولت با شهرداری، شهرداری مطالبات وزارت تعادن، کار و رفاه اجتماعی را پرداخت و دولت منتفع شده ولی از مطالبات مترو و بدهکاری دولت به شهرداری تاکنون خبری نشده است.
آلیا خاطر نشان کرد: نزدیک شدن دولت و شهرداری نباید تبدیل به فرصتی برای استفاده از اعتبارات شهرداری به نفع دولت یا فشار شهرداری به مردم برای بالابردن عوارض و دست در جیب مردم کردن برای ارائه خدمات شهری به مردم شود.
وی تاکید نمود: نظارت و بازرسی از عملکرد و برنامه های شهرداری باید از سوی اعضای شورای شهر رصد و در صورت تخلف برخورد شود شهرداری نباید به جای مردمی بودن پیوست دولت شود مردم از شورای شهر انتظار نظارت و استفاده ار اختیارات را نسبت به عملکرد شهرداری دارند.

۱۳۹۶/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...