نسخه چاپی

حسن نژاد در گفتگو با نما:

افزایش چك‌های برگشتی نتیجه سوءتدبیر دولت در اقتصاد است

عکس خبري -افزايش چک‌هاي برگشتي نتيجه سوءتدبير دولت در اقتصاد است

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال گذشته دولت برای كنترل تورم به اجرای سیاست های پولی ومالی انقباضی رو آورد در حالی كه باید سیاست های پولی و مالی انبساطی را عملی می نمود.

محمد حسن نژاد نماینده مردم آذربایجان شرقی در خانه ملت با اشاره به افزایش چک های برگشتی در کشور بخصوص در ماه های اخیر، گفت: افزایش میزان چک های بر گشتی ناشی از وضع و اوضاع وخیم و بحرانی فعالان اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه چک های برگشتی بیانگر ناتوانی مردم در عمل به تعهداتشان به خاطر رکوداقتصادی موجود در کشور است، عنوان نمود: تولید کننده مواد اولیه راخریده تبدیل به محصول می کند ولی نمی تواند محصولش را فروخته و به تعهدش عمل نماید یا اگر محصول فروش رفته مشتری پول نداشته که سر موعد تسویه حساب کند و بدین صورت چک یک نفر که برگشت خورد به دنبال آن به ترتیب چک چندین نفر دیگر هم برگشت خورده و تبدیل به دومینوی چک های برگشتی موجود در کشور می شود.
نماینده مردم مرند وجلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه رکود اقتصادی شدیدی بر جامعه حاکم است و اشخاص حقیقی وحقوقی قدرت خرید خود را از دست داده اند، تصریح نمود: سیاست دولت تماما" پرداختن به تامین هزینه بودجه های جاری شده، بانک ها نیز موجودیشان را به افرادی داده اند که بدهی خود را برنمی گردانند وعملا" تولید و رونق اقتصادی بدون هیچ حمایت و برنامه ای از سوی دولت به حاشیه رفته است.
وی با اشاره به اینکه دولت برای کنترل تورم سبب افزایش بیکاری و تشدید رکود در کشور شد، خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته دولت برای کنترل تورم به اجرای سیاست های پولی ومالی انقباضی رو آورد در حالی که باید سیاست های پولی و مالی انبساطی را عملی می نمود چرا که بیکاری از تورم برای کشور دردناکتر است.
وی با اذعان به اینکه سیستم بانکداری نیازمند اصلاح است، گفت: دولت مشوق های سرمایه گذاری را باید برای مردم افزایش دهد، رتبه کشور در فضای کسب وکار قابل قبول نیست، ایجاد امنیت در سرمایه گذاری و رفع موانع و بورکراسی های اداری برای حفظ سرمایه گذار داخلی لازم بوده و نباید با امید به جذب سرمایه گذار خارجی و نگاه به خارج از مردم و سرمایه های داخلی غافل شد.
حسن نژاد با اشاره به نیاز ضروری کشور برای برخورد با قاچاق به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد کشور ، گفت: دولت باید با کنار گذاشتن غفلت های موجود جلوی قاچاق را برای رونق تولید بگیرد و سیاست های وارداتی مدیریت شودچرا که متاسفانه امروز برنامه های دولت غالبا" مشوق واردات است.
وی با انتقاد از بودجه ارائه شده دولت که در کلیات فرق محسوسی با بودجه بندی دوره های قبل نداشته است، افزود: همچنان درآمدهای دولت برپایه نفت و دریافت مالیات بوده و صرف هزینه هایی جاری دولت می شود که نمی توان با این نوع بودجه بندی شاهد تحول و اجرای کاری اساسی و تحولی در امور کشور در عرصه های مختلف بود


۱۳۹۶/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...