نسخه چاپی

سعد حریری اولویت خود را اعلام كرد

نخست وزیر لبنان اعلام كرد: اولویت وی حمایت از لبنان و مردم این كشور در مقابل تنش های منطقه ای است.

به گزارش نما، سعد الحریری در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: « اولویت من حمایت از لبنان و مردم این کشور در مقابل بحران ها و تنش های منطقه است.»

الحریری حمایت اتحادیه اروپا از ارتش لبنان و پایبندی آن به ثبات و امنیت این کشور را ارزشمند توصیف کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با موگرینی بر پایبندی لبنان به قطعنامه های بین المللی به خصوص قطعنامه 1701 شورای امنیت تاکید و اعلام کرد ارتش لبنان با نیروهای موقت سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان « یونیفیل » برای حفظ و برقراری امنیت همکاری می کند.

نخست وزیر لبنان از نقش اتحادیه اروپا در کمک به این کشور برای مقابله با چالش ها و پیامدهای ناشی از بحران سوریه تمجید کرد.

الحریری درباره سوریه اظهار داشت هرگونه سیاسی که به برقراری صلح و آرامش در این کشور منجر نشود بی فایده است و بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و مشارکت همه طیف های سوری در قدرت حل می شود.

وی بر اهمیت نقش روسیه در توقف درگیری ها در سوریه تاکید و خاطرنشان کرد اجلاس سوچی سودمند است و مذاکرات ژنو نیز به هدف معینی برای پایان دادن به خشونت ها کمک می کند.

موگرینی نیز حمایت الحریری از طرح اتحادیه اروپا در حمایت از لبنان تائید کرد و گفت: « اولویت ما حفظ و پیگیری قدرت اقتصادی لبنان است و من واقعا از بابت دعوت برای سفر به لبنان و از سرگیری فعالیت شما ( الحریری ) در سمت نخست وزیری این کشور خرسند هستم.»

وی ابراز امیدواری کرد همه طرف های لبنانی سیاست خویشتنداری را در دستور کار قرار دهند و از طرف دیگر از همه خواست به لبنان ، استقلال ، تمامیت ارضی و یکپارچگی آن احترام بگذارند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۱۳۹۶/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...