نسخه چاپی

سهم بودجه اشتغال ۹۷ از حامل‌های انرژی

سخنگوی دولت گفت: برای سال ۹۷ رقم۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا كرده است كه بخش كوچكی از آن؛یعنی ۱۷ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح حامل‌های انرژی به دست می‌آید.

به گزارش نما، محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز(چهارشنبه ۲۹ آذر) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: آنچه در سال آینده دنبال می‌شود مهار تورم و در کنار آن موضوع اشتغال، تولید و کاهش فقر مطلق است.

وی با بیان اینکه در سال قبل از دو مسیر، اشتغال و تولید را دنبال کردیم اظهار داشت: یک مسیر، تسهیلات غیردولتی که عموماً بانکی بود و برای واحدهای تولیدی بخش خصوصی، وام پرداخت می‌شد که ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی تسهیلات دادیم و از مسیر دیگر، ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی از خزانه به طرح‌های عمرانی اختصاص دادیم. آثار آن را هم برای رشد اشتغال در سال گذشته و نیمه اول امسال مشاهده کردیم که رشد حدود شش و نیم درصدی تا هفت درصدی بدون نفت و با نفت و کاهش یک واحد درصدی نرخ بیکاری را منجر شد.

نوبخت ادامه داد: برای سال ۹۷ رقم۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که بخش کوچکی از آن؛یعنی ۱۷ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح حامل‌های انرژی به دست می‌آید و مابقی از منابع دیگر تأمین می‌شود برای اینکه اشتغال بزرگ ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تصمیم داریم سال آینده سال اشتغال جوانان باشد و همانطور که در مهار تورم موفق بودیم مردم ما خواهند دید که این کار انجام خواهد شد.

ادامه دارد...
منبع: فارس

۱۳۹۶/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...