نسخه چاپی

كرد در گفتگو بانما:

تعطیلات مذهبی نباید حذف شوند/ تعطیلات نوروز حق مردم برای بودن در كنار خانواده است

عکس خبري -/ تعطيلات نوروز حق مردم براي بودن در کنار خانواده است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات سال باید طوری تنظیم شود كه به عملكرد وكارآیی سیستم های اداری آموزشی، خدمات رسانی، فعالیت و تولید و تامین نیازهای طبیعی مردم در كشور خدشه ای وارد نشود.

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی برای حذف برخی تعطیلات رسمی کشور، گفت: زیاد بودن تعطیلات رسمی کشور نیاز به اصلاح دارد و باید به صورت کارشناسی شده و با بررسی های لازم در این زمینه اقدام نمود.
وی با بیان اینکه تعطیلات رسمی زیاد در کشور سبب مشکلاتی شده است، عنوان نمود: با توجه به تعطیلی رسمی زیاد در کشور تعداد روزها و ساعات مفید کاری و آموزشی مطابق استانداردهای جهانی نیست و به نظر می رسد این میزان تعطیلی سبب نوعی سستی و بی رغبتی به کار بخصوص در کارکنان دولت شده است وباید اصلاح شود.
وی افزود: تعطیلات سال باید طوری تنظیم شود که به عملکرد وکارآیی سیستم اداری و خدمات رسانی، فعالیت و تولید در کشور خدشه ای وارد نشود، تعطیلات بیش از حد به سیستم آموزش کشور لطمه زده سیستم اداری را بهم می ریزد، سبب سستی و تنبلی شده و مردم را نسبت به کار و امور آموزشی بی میل و بی رغبت می کند، در زمینه مالی واقتصادی نیز با تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولیدی وسیستم های حمل ونقل متحمل هزینه می شویم.
نماینده مردم خاش با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی مخالف اضافه کردن تعطیلی ها هستیم، گفت: ایام و مناسبت های مهم مذهبی چون اعیاد بزرگ سعید فطر، غدیرخم و قربان، عاشورا و تاسوعا و روز رحلت حضرت امام رحمه الله، عید نوروز و روزهای که مردم مراسم می گیرند باید تعطیل باشد ولی ایامی که مناسبت خاصی برای برگزاری مراسم ها ندارد بهتر است که تعطیلی ها برداشته شود و مراسم ها در خارج از ساعت اداری برگزار شود تا تعطیلات لطمه و هزینه زیادی برای خدمات رسانی در سیستم های اداری وخدماتی به مردم وارد نکند.
وی با اعلام مخالفت خود نسبت به کاهش زمان تعطیلات عید نوروز، ابراز داشت: تعطیلات نوروز که با تحویل سال و بهار طبعیت شروع و به روز سیزده بدر ختم می شود به عنوان یک فرهنگ مرسوم ایرانی در آمده است و با وجود 12 ماه کار و تلاش و خستگی و نیاز مردم به سفر و گردش و بودن در کنار خانواده حق طبیعی مردم قلمداد می شود که کاستن از آن به شخصه مورد قبول بنده نیست.
وی با اشاره به نظر برخی برای تغییر تعطیلی روز پنج شنبه به شنبه نیز تصریح نمود: برنامه ثابت مردم ایران منطبق با فرهنگمان در روز پنج شنبه حضور در بهشت زهرا و دیدار اهل قبور و برگزاری مراسم های دینی و مذهبی خاص این روز است و حتی با وجود تغییر آن به شنبه و مزیتی که برخی برای آن قائلند برخلاف آداب و رسوم و سنن مرسوم کشور است.

۱۳۹۶/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...