نسخه چاپی

آلوده‌ترین شهر ایران كدام است؟

طبق آخرین شاخص دستگاههای سنجش كیفیت هوای مركز كنترل و پایش محیط زیست، استان تهران طی ساعات گذشته آلوده‌ترین كیفیت هوا را در میان مراكز استانها داشته و مردم این منطقه در شرایط ناسالم برای همه افراد تنفس كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلان‌شهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز (چهارشنبه بیست و نهم آذر ماه) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده‌های جوی در مرکز استانهای تهران(تهران)، آذربایجان غربی(ارومیه)، آذربایجان شرقی(تبریز)، قم(قم)، خوزستان(اهواز)، خراسان رضوی(مشهد) بیشتر از حد انتظار وجود داشته و به همین اساس تهران با شاخص 158 در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت.

شاخص ذرات معلق در تهران 158، قم 148، تبریز 148، اصفهان، 142، ارومیه 140، اهواز، 135 و مشهد 110 گزارش شده و بیماران قلبی و ریوی در چنین شرایطی باید از تردد غیر ضروری در مراکز شهرهای اعلام شده خودداری کنند.

همچنین طبق گزارشهای به‌دست‌ آمده 15 مرکز استان، شرایط مناسب‌تری را داشتند و کیفیت هوای آنها در شرایط سالم قرار گرفت که عمده دلیل آن وزش باد موقتی و عدم وارونگی دمای هوا است.

اما کیفیت هوای دو مرکز استان کشور در شرایط پاک قرار گرفت که یاسوج با عدد 32 پاک‌ترین مرکز استان کشور نام گرفت.

بنابر تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

۱۳۹۶/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...