نسخه چاپی

حمایت دولت و بانك مركزی از بخش تولید و صادرات

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضرورت حمایت دولت و بانك مركزی از تولید، صادرات و درآمدزایی بنگاه‌های اقتصادی را مورد تاكید قرار داد گفت: باید در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی از ارائه تسهیلات به آنها غافل نشویم.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، حسین سبحانی عصر امروز در همایش «تولید صادراتی، محور توسعه استان قم» که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان برگزار شد با بیان تاریخچه‌ای از شکل گیری فعالیت تولیدی از سوی کشورهای پیشرفته اظهار کرد: در زمان آغاز کار تولید از سوی کشورهای پیشرفته آنها در عرصه فعالیت پیش روی خود دارای رقیب قدری نبودند.

وی با اشاره به اینکه نباید خود را در شرایط امروز با زمان آغاز کار تولید کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، تصریح کرد: امروز باید برای اینکه بتوانیم عرضه مناسب‌تری داشته باشیم هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از از هر طرح و برنامه‌ای که بتواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد مورد توجه قرار گرفته و از سوی مسئولان امر پشتیبانی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه 80 درصد مواد اولیه کشور مربوط به مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ است، بیان کرد: باید در شرایط فعلی در خصوص ارز سیاست‌گذاری شفافی داشته باشیم.

وی ضرورت حمایت دولت و بانک مرکزی از تولید، صادرات و درآمدزایی بنگاه‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی از ارائه تسهیلات به آنها غافل نشویم.

سبحانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: این شعار مهم‌ترین راهبرد برای افزایش تولید ملی است و باید همه در راستای تحقق آن تلاش کنند.

۱۳۹۱/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...