نسخه چاپی

چرا مربی جامائیكایی به شفر «نه» گفت؟

مربی جامائیكایی در گفت‌وگویی دلایل عدم حضورش در استقلال و همكاری‌اش با وینفرد شفر را تشریح كرد.

به گزارش نما، وینفرد شفر، مربی آلمانی تیم فوتبال استقلال دوست دارد که برای ادامه پرقدرت در تیم استقلال دستیارانش را خودش انتخاب کرده و به کارش در ایران ادامه دهد.

به همین وی حتی پیشنهادهایی هم به چند مربی خارجی داده و تا کنون ساناک از کشور جمهوری چک به عنوان مربی بدنساز آبی ها فعالیت می کند.

حالا برای انتخاب دستیار اول وی قصد دارد که مربی جامائیکایی را به عنوان کمک مربی به استقلال بیاورد، این مربی مورد علاقه شفر، میگوئل کولی نام دارد.

کولی روز گذشته در گفت و گو با یک رسانه جامائیکایی تاکید کرد که می خواهد به زودی راهی ایران شود تا در کنار شفر مسئولیت هدایت تیم استقلال تهران را بر عهده بگیرد.

وی در این زمینه اظهار داشت: این روزها من از منطقه کارئیب پیشنهاد مربیگری دارم چون آنها از من خواسته اند که برای تیم ملی کشورشان برنامه هایم را ارائه کنم، اما با توجه به پیشنهاد شفر من از ماه اکتبر تصمیمم را برای ترک جامائیکا و رفتن به ایران را گرفته بودم. اما جامائیکا را ترک نکردم چون درگیر جام قهرمانی مانینگ کاپ در این کشور بودم.

وی ادامه داد: در آن شرایط برایم خیلی سخت بود که برای سفر به ایران و کمک مربی شدن در استقلال هم پاسخ مثبت به شفر بدهم و هم با هم‌تیمی‌هایم در جامائیکا خداحافظی کنم. من به شفر گفتم که علاقه زیادی به جامائیکا دارم و از سوی دیگر هم شفر را دوست دارم، در واقع من پیشنهاد شفر را برای حضور در استقلال رد کردم.

طبق گزارش سایت جامائیکایی، کولی با رد پیشنهاد استقلال و شفر پول زیادی را از دست داد، اما خودش معتقد است که در نیمه راه نباید جامائیکا و هم‌تیمی‌هایش را به خاطر دلار ترک می کرد.

کولی در این زمینه تاکید کرد: اصلا با رد پیشنهاد شفر، داستان این نبود که من پول زیادی را از دست دادم، بلکه من معتقدم ترک کردن تیم آن هم در میانه های فصل و جدایی از هم‌تیمی‌هایم گناه بزرگی بود که خوشبختانه آن را مرتکب نشدم.

وی افزود: در واقع از دست دادن پول برایم مهم نبود، بلکه واقعیت این بود که دوست نداشتم این بازیکنان و دوستان را ترک کنم.بازیکنان در میانه های فصل به شدت درگیر مسابقات هستند و مردانه می جنگند پس اگر آنها را ترک می کردم این رفتار هرگز قابل بخشش نبود.

کولی یادآور شد: من به استقلال نرفتم در حالی که می دانم که استقلال یکی از بهترین تیم های آسیا است که لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده و بارها قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شده است، بنابراین این باشگاه یک باشگاه با ثبات در ایران است، اما همه دلایل برای تمایلم برای رفتن به ایران این نبود. آنجا شفر سرمربی است، مربی آلمانی بسیار با ثباتی که شاید بعد از جام جهانی درهای زیادی به این سمت باز شود، چرا که تیم های ملی بعد از مسابقات روسیه برای جام جهانی بعدی برنامه ریزی خواهند کرد.

مربی جامائیکایی امیدوار است که بعد از مسابقات جام جهانی 2018 شفر با پیشنهادهای ملی روبه‌رو شود و او این بار بتواند در رده ملی فعالیتش را آغاز کند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...