نسخه چاپی

محسن هاشمی: تهران آماده مقابله با حوادث بزرگ نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه باید توان امداد و نجات تهران بررسی شود تا در صورت لزوم از سران نظام و قوا تقاضای كمك كنیم، گفت: تهران برای حوادث بزرگ آماده نیست.

به گزارش نما، محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران، اظهار داشت: امیدواریم زلزله تهران موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام و تخصیص اعتبارات و امکانات شود.

وی با بیان اینکه دو مناسبت میلاد پیامبر مهربانی، عیسی مسیح و محدث بزرگ تشیع عبدالعظیم حسنی را گرامی می داریم، گفت: ویژگی مشترک این دو شخصیت بزرگ، اخلاق نرم وتوصیه به مدارای آنهاست.رئیس شورای شهر تهران افزود: عیسی بن مریم که با معجزه ای بی نظیر زاده شد، به روایت قرآن کریم در بدو تولد با انسانها سخن گفت و آنها را به وحدت و توحید دعوت کرد.

وی ادامه داد: زندگانی عیسی مسیح سراسر مهربانی و مددجویی از کودکان، بیماران، نیازمندان و محرومان است، پیام ماندگار عیسی مسیح، جهانی عاری از خشونت و نامهربانی است و گرچه، در برخی مقاطع تاریخی، به اسم آیین مسیحیت بیشترین تعصب و تصلب در عقاید و خشونت با انسانها انجام شده است اما گذر زمان نتوانسته گرمای محبت و مهربانی عیسی علیه السلام را خاموش کند و هرساله در کریسمس و زادروز او، این گرما در قلب همه انسان های نیک اندیش و مهربان فراتر از دین ومذهب احساس می شود و امیدواریم هموطنان مسیحی، با شادمانی وبرکت سال جدید میلادی را آغاز کنند.

هاشمی با اشاره به میلاد عبدالعظیم حسنی اسلام شناس و محدث برجسته گفت: ایشان که از نوادگان امام حسنی مجتبی علیه السلام بودند، هم عصر امام رضا، امام جواد و امام دهم شیعیان محسوب می شدند و از سوی این امام همام، بعنوان نماینده، دانشمند و فرزند پیامبر(ص) به سوی ایران و شهر ری فرستاده شدند.

وی افزود: برخلاف برخی انحرافات و کج اندیشی هایی که در شیعه وجود داشت، عبدالعظیم حسنی تجسم مدارا، علم و همزیستی و همراهی با مردم بودند و دوری از ریا و زهد فروشی ایشان موجب گردید تا پیوند عمیقی میان ایشان ومردم ری پدید آید و این پیوند تا امروز و پس از گذشت بیش از هزار سال برقرار است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به زلزله هفته گذشته لازم می دانم از همه عوامل موثر در مدیریت بحران، خدمت رسانی و بازگشت آرامش به شهروندان تهرانی تشکر کنم و امیدواریم که این حادثه موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام به موضوع خطیر زلزله تهران و تخصیص اعتبارات و امکانات لازم شود.

به گفته هاشمی، هم اکنون از نظر امداد و نجات برای زلزله آمادگی نسبی داریم اما اگر تعداد مصدومان بالا باشد، این امکانات کافی نیست و باید برای اطمینان مردم اعتبارات کافی تخصیص داد.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...