نسخه چاپی

بیگی در گفتگو با نما:

سوء مدیریت سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است

عکس خبري -سوء مديريت سبب تعطيلي واحدهاي توليدي شده است

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با تعطیلی بسیاری از كارخانجات كشور، فرصت های شغلی از دست می رود و تمامی این موارد نتیجه سو مدیریت در عرصه اقتصادی كشور است.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در گفتگو با نما با اشاره به اعلام ورشکستگی کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، گفت: به دلیل مشکلات مدیریتی و مالی که در کارخانه وجود داشت، نهایتا منجر به این شد که این کارخانه به تعطیی کشانده شود و رسما اعلام ورشکستگی کنند تا موضوع از این که در حال حاضر وجود دارد وخیم تر نشود.
وی در ادامه اظهار داشت: با این اتفاق، مسلما در فرآیند تسویه قرار خواهد گرفت تا بدهی خود را از محل دارایی مصلح کند و تمامی اقدامات قضایی باید اناجم شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه ویروس سو مدیریت تعطیلی کارخانجات صنعتی با بازدهی اقتصادی نامناسب، به این کارخانه نیز سرایت کرده است، اذعان داشت: عوامل مهمی از جمله دخالت مدیران دولتی در بسیاری از این کارخانه ها، سو مدیریت و نداشتن توجیه اقتصادی سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.
وی در خصوص اینکه تا کنون دولت هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده است، تصریح کرد: واگذاری های بر اساس اصل 44 قانون اساسی ، واگذاری واقعی و هدفمند نبوده است و همواره از افرادی در این واحدهای صنعتی استفاده شده است که اهلیت نداشتند و در نهایت انباشته شدن بدهی ها باعث شده تا کارخانجات صنعتی به این حال و روز دچار شوند.
وی افزود: ما بارها اعتراض خود را مطرح کردیم و موضوع واگذاری ها به صحن علنی مجلس نیز راه یافت اما متاسفانه پاسخ مناسبی را از مجلس هم دریافت نکردیم و تنها برخی از این موارد به طرح تحقیق و تفحص مجدد ارجاع داده شدند و بعضی دیگر نیز تایید شده اند.
بیگی این مشکل را تابعی از دیگر مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: با تعطیلی بسیاری از کارخانجات کشور، فرصت های شغلی از دست می رود و تمامی این موارد نتیجه سو مدیریت در عرصه اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد: موضوع واگذاری ماشین سازی چندین سال است که در دستور کار دولت قرار دارد اما متاسفانه دولت تنها با گذراندن زمان در پی این است این کارخانه را واگذار کند و چشم طمع به زمین و اراضی این کارخانه دارد و امیدی به احیا این صنعت نخواهد داشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی تمام امید ما این بود که این کارخانه و امثال آن بتواند پاسخگوی تحصیلکردهای دانشگاه های صنعتی سهند و تبریز باشد تا ایجاد اشتغال کند اما عدم مدیریت صحیح و کارآمد منجر به بروز چنین مشکلاتی شده است.



۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...