نسخه چاپی

بطحایی: سند ۲۰۳۰ در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود

سخنگوی فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش عنوان كرد كه سند ۲۰۳۰ در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و اگر در جایی اجرایی می‌شود به ما گزارش دهید.

به گزارش نما، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان موضوعات مختلفی را در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کردند که از جمله آن می‌توان توجه ویژه بر محتوای آموزشی و جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش اشاره کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که سند ۲۰۳۰ علی‌رغم اینکه اجرای آن متوقف شده و اجرای ‌آن ممنوع شده اما در بعضی از بخش‌های آموزش و پرورش به این ممنوعیت توجه نمی‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون همچنین بر این نکته توجه داشته‌اند که وزارت آموزش و پرورش جنبه آموزشی دارد و نباید نگاه سیاسی، جناحی و حزبی به این وزارتخانه داشت.وی افزود: نمایندگان همچنین عنوان کردند که باید به حقوق و مزایای فرهنگیان توجه شود و فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند و تنها دغدغه آنها باید در حوزه آموزش و پرورش متمرکز باشد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون همچنین در پرداخت و مطالبات و معوقات فرهنگیان از جمله حق‌الزحمه و حق‌التدریس‌ها که حدود ۹ ماه است پرداخت نشده تاکید کردند و خواستار رسیدگی به شرایط مدیریتی در آموزشگاه‌ها شدند و اینکه مدیران باید دغدغه آموزش داشته باشند و نباید دغدغه دیگری را به آنها تحمیل کرد و در حوزه سرانه مدارس نیز عنوان شد که مدارس در شرایط فعلی گرفتار هستند و حتی نمی‌توانند هزینه‌های فیش آب و برق و گازشان را تامین کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش همانند نمایندگان بر پرهیز از نگاه سیاسی به وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و عنوان کرد که سند ۲۰۳۰ در هیچ بخشی از آموزش و پرورش اجرایی نمی‌شود و اجرای آن ممنوع است و اگر در جایی به این ممنوعیت توجه نمی‌شود گزارش دهید.

وی افزود: بطحایی در این نشست از نمایندگان خواست که به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش توجه لازم صورت گیرد و عنوان کرد اگر ما شاهد رشد ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۷ هستیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان اظهار داشت: نظر وزیر آموزش و پرورش بر این بود که همه نمایندگان به کمک این وزارتخانه بیایند، آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت کشور است و همه باید حمایت و کمک کنند تا بتوانیم این نظام تعلیم و تربیت را بکار ببریم.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...