نسخه چاپی

نخستین سخنرانی انتخاباتی پوتین

پوتین در كنگره حزب «روسیه واحد»، تضمین توسعه پایدار، تكیه بر توانمندی‌های ملی و وحدت اجتماعی را اولویت‌های پیش‌روی و بی‌عدالتی، بی‌قانونی، بی‌تفاوتی و فسادمالی را عامل بی‌ثباتی روسیه نامید.

به گزارش نما، روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» نوشته است: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی روز شنبه خود در هفدهمین کنگره حزب «روسیه واحد» (حزب حاکم روسیه) مهمترین برنامه های انتخاباتی خود را تشریح کرده و اولویتهای مهم برای آینده روسیه را برشمرد. مهمترین خواسته وی از مردم کشورش فعال بودن و وحدت و یکپارچگی جامعه مدنی روسیه بود.

پوتین گفت: «روسیه کشوری با تاریخی هزاران ساله است، ولی ما نباید با آن مانند مادربزرگی پیر برخورد کنیم. این کشور هیچ محدودیتی ندارد. البته وظایف مهمی پیش روی ماست، تنها با شعار دادن مشکلات برطرف نخواهند شد. ساختن آینده روشن برای روسیه، نیازمند توجه و تلاش بسیار و صرف هزینه کافی است.»

به گفته وی، محور توسعه روسیه باید روی تامین حقوق و آزادی شهروندان، منافع درازمدت کشور و استحکام نظام دولتی استوار باشد.

پوتین تاکید کرد که نباید به مردم وعده ای غیرقابل تحقق داده شود. چنین کاری در اوایل دهه 90 انجام شد، نباید اشتباه آن زمان دوباره تکرار شود، برای آنکه آن وعده های غیرقابل تحقق منجر به آن شد که در سال 2000 روسیه دارای بیش از 40 میلیون نفر جمعیتی بود که زیر خط فقر زندگی می کردند.

رئیس جمهوری روسیه دلایل بی ثباتی و موانع توسعه کشور رانیز برشمرده و تاکید کرد: « هیچ چیز مانند غیرقانونی، بی عدالتی، فسادمالی و رشوه خواری، بی تفاوتی به کشور و به نیازهای مردم، غرور و دوری جستن سیاستمداران و نخبگان کشور از جامعه، به ثبات و توسعه کشور آسیب نمی رساند.»

وی یادآور شد که روسیه توانسته مشکلات به ظاهر «غیرقابل تحمل» اقتصادی و اجتماعی را با موفقیت پشت سر بگذارد و توانایی های دفاعی و امنیتی خود را تقویت کند و آینده روسیه نیز به توانایی تامین و حفظ این دستاوردها بستگی خواهد داشت.

به عقیده وی، ساختن فردای روشن روسیه نیازمند توسعه پایدار است و برای این منظور لازم است تا روسیه از بهترین تحصیلات ممکن در سطح جهانی برخوردار باشد.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که در آینده نیز باید مکانیزم دموکراسی مستقیم برای شکوفا شدن هر چه بیشتر توانمندیهای جامعه حفظ شود و در عین حال به مخالفان توانمند و با مسئولیت احترام گذاشته شود تا امکان رقابت سودمند و ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات کشور ایجاد شود.

بعد از رئیس جمهور روسیه ، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر و رهبر حزب «روسیه واحد» نیز در سخنانی یادآور شد، هرچند ولادیمیر پوتین قصد دارد بصورت مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و اعضای این حزب از این تصمیم وی استقبال کرده و در عین حال حمایت کامل از او در این انتخابات را اعلام می کنند.

دور آتی انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است در تاریخ 18 ماه مارس سال 2018 (27 اسفند سال 1396) برگزار شود. مبارزات انتخاباتی از تاریخ 18 دسامبر آغاز شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...