نسخه چاپی

برنامه 8 بندی تحریمی آمریكا علیه تشكیلات خودگردان فلسطین

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، تصمیم گرفته است به تلافی اقدامات علیه ترامپ و سیاست او درباره قدس، همه روابط خود را با رهبران فلسطینی قطع كند.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا فایل به نقل از منابع آگاه فاش کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفته است به تلافی اقدامات علیه ترامپ و سیاست او درباره قدس، همه روابط خود را با رهبران فلسطینی قطع کند.

بر اساس این گزارش، به محمود عباس (ابومازن) درباره خودداری از انتقاد از رئیس جمهور آمریکا هشدار‌های زیادی داده شده بود، اما وی همه را نشنیده گرفت.

دبکا فایل نوشت: هفته گذشته دو نفر از شاهزادگان عرب، محمد بن سلمان از عربستان سعودی و شیخ محمد بن زاید از امارات متحده عربی، عباس را به پایتخت کشورشان فراخواندند و قاطعانه از وی خواستند از انتقاد از ترامپ دست بردارد. وی همچنین توصیه مشابهی از شیخ تمیم آل ثانی، حاکم قطر، دریافت کرد. در همین زمینه، ترامپ یک برنامه تحریمی متشکل از هشت بند تهیه کرده است که برای اولین بار در این مقاله منتشر می‌شود:

برنامه صلح اسرائیل-فلسطین که در واشنگتن در حال آماده شدن است به رام‌الله (تشکیلات خودگردان فلسطین) تحویل داده نخواهد شد و فقط به اسرائیل و دولت‌های عرب مربوطه ارائه خواهد شد.

تعامل آمریکا-فلسطین نه فقط در سطح بالا بلکه در مبادلات روزانه باید معلق شود. دولت آمریکا به احزاب فلسطینی و دیگر احزاب عرب گفته است پرس و جو‌ها درباره مسائل سیاسی و اقتصادی را در کنسولگری آمریکا در قدس متوقف کنند؛ زیرا آن‌ها هیچ پاسخی دریافت نخواهند کرد.

وضع دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن بار دیگر با احتمال تعطیلی آن بررسی خواهد شد.

دولت آمریکا از جمله وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری دیگر مقامات فلسطینی را به واشنگتن دعوت نخواهد کرد.

مهمتر این که از آن‌ها (سران فلسطین) در کاخ سفید یا شورای امنیت ملی که سیاست آمریکا درباره خاورمیانه در آنجا برنامه‌ریزی می‌شود، استقبال نخواهد شد. مقامات بلند پایه آمریکایی همچنین به صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینیان و وزیر مشاور تشکیلات خودگردان در امور آمریکا، نیز هشدار دادند که وی دیگر در کاخ سفید پذیرفته نخواهد شد.

دولت ترامپ قطع کمک مالی به فلسطینیان را اعلام نخواهد کرد. بلکه از آن جایی که بخش زیادی از این وجوه به طرح‌های اقتصادی خاص اختصاص داده می‌شوند، هر تخصیص را به سادگی به بهانه ارزیابی مجدد متوقف خواهد کرد.

آمریکا کمک‌های خود را به سازمان کار و امداد ملل متحد که سالانه حدود یک میلیارد دلار است، متوقف خواهد کرد.

دولت آمریکا به علاوه از دولت‌های عربستان سعودی، ابوظبی و قطر می‌خواهد کمک‌های اقتصادی خود را به تشکیلات خودگردان متوقف کنند یا کاهش دهند.

به ادعای منابع دبکا فایل، مقامات فلسطینی در رام‌الله از انتشار اخبار قطع منابع اصلی درآمد تشکیلات خودگردان به شدت شوکه شدند. حتی حاکم قطر نیز که عباس هفته گذشته به عنوان آخرین چاره برای نجات تشکیلات خودگردان فلسطین از بحران اقتصادی با وی دیدار کرده بود، از دادن کمک مالی بیشتر به آن‌ها خودداری کرد.

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...