نسخه چاپی

اولویت محرومان در پوشش رایگان بیمه سلامت

موهبتی با تأكید اینكه محرومان در پوشش رایگان بیمه سلامت و در ارائه خدمات، اولویت اول هستند، گفت: ارزیابی از طریق آزمون وسع برای شناسایی محرومان است كه وزارت رفاه متولی اجرای این آزمون بوده كه به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات، حساب بانكی و مالیاتی خیلی قابل احراز نیست، اما تلاش خواهیم كرد دهك‌های پایین صدمه نبینند.

به گزارش نما، طاهر موهبتی در نشست خبری گفت: یکی از چالش‌های جدی نظام سلامت،‌تأمین منابع است؛ چراکه پرداختی‌های ما به بخش‌های دولتی، خصوصی به مهرماه سال 95 برمی‌گشت و 14 ماه در برخی استان‌ها این مراکز از ما مطالبه داشتند.

وی ادامه داد: امروز با تلاش انجام‌شده، بدهی ما به بخش دولتی به اسفندماه 95 رسیده و حدود 10 تا 51 استان کشور تسویه شده و بدهی ما به داروخانه‌ها نیز به تیرماه 96 رسیده است.

موهبتی گفت: نگران تداوم کار هستیم تا از اعتبارات سال 96 بتوانیم پرداختی سال گذشته را بدهیم و با این حساب بدهی سال گذشته با تخصیص اعتبار در آبان‌ماه تسویه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زیان انباشه در سال گذشته 4 هزار و 400 میلیارد تومان است و هزار میلیارد تومان عدم وصول داریم.

وی در مورد اینکه در فضای مجازی عنوان شد که بیمه رایگان سلامت متوقف شده، گفت: این‌گونه نیست، تمام صندوق‌های پنجگانه ما بیمه رایگان را دارند، البته اگر محدودیت منابع حل نشود، در سال آینده علی‌رغم تلاش مؤثر سازمان برنامه و بودجه و دولت نیاز ما بیش از این خواهد بود و در ارائه خدمات دچار چالش می‌شود.

موهبتی با اشاره به تعامل بیمه سلامت با مجلس گفت: امیدواریم خبرهای خوشی داشته باشیم یا منابع تأمین شود یا مشارکت مردم را در بخشی که توان مالی دارند، ببینیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید اینکه محرومان در پوشش رایگان بیمه سلامت و در ارائه خدمات، اولویت اول هستند، گفت: ارزیابی از طریق آزمون وسع برای شناسایی محرومان است که وزارت رفاه متولی اجرای این آزمون بوده که به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات، حساب بانکی و مالیاتی خیلی قابل احراز نیست، اما تلاش خواهیم کرد دهک‌های پایین صدمه نبینند.

وی افزود: هیچ بسته‌ای از بیمه سلامت خارج نشده؛ چراکه شورای عالی بیمه یک خدمتی را مصوب و یا از مصوبه خارج می‌کند و بیمه سلامت متولی نیست.

موهبتی گفت: کسانی که با طرح بیمه سلامت مشکل دارند، به‌محض وقوع یک اتفاق، آن را سیاسی می‌کنند در حالی‌که 83 درصد مردم از این طرح راضی هستند و اگر سلامت صدمه ببیند، به همه آسیب می‌رسد، البته نباید این را نادیده گرفت که هر طرح بزرگی، اشکالاتی هم دارد اما همان‌هایی که مدعی مدیریت هزینه هستند، به‌محض اینکه به سمت مدیریت می‌رویم با آن مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: فضای عمومی را باید به سمتی ببریم که اشکالات رفع شود و برای مدیریت هزینه انگیزه لازم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 11 میلیون نفر را بیمه سلامت کرده‌ایم. درواقع 5 میلیون نفر به صندوق بیمه‌ای ما مهاجرت کردند که درست نبودند.

موهبتی اظهار داشت: اگر قرار است دفترچه بیمه سلامت اعتبار داشته باشد، باید منابع را به‌روز پرداخت کنیم و نمی‌شود 13 ماه بدهی داشت و توقع مدیریت هزینه را هم از ما داشته باشند.

وی گفت: با این شرایط مجبوریم دست به جراحی بزنیم و دست به چاقو بشویم؛ چراکه کسری‌های زیادی داریم و بودجه جوابگو نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 40 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش این بیمه است و کوچک‌ترین بخشنامه‌ای روی آنها اثر می‌گذارد.

۱۳۹۶/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...