نسخه چاپی

دو فاكتور مهم در مبارزه با سرطان

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنكولوژی ایران با اشاره به اینكه درمان و تشخیص سرطان در ایران همگام با دنیا انجام می‌شود، گفت: خودآگاهی و غربالگری دو فاكتور مهم در مبارزه با سرطان است.

به گزارش نما، حسین فودازی دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران در ارتباط با بیماری سرطان اظهار داشت: امروزه سرطان یک بیماری بدون علاج و درمان نیست، بلکه یک بیماری صعب‌العلاج به شمار می‌رود که البته می‌توان اقداماتی انجام داد تا این مشکل سهل‌العلاج شود.

وی افزود: خودآگاهی مردم در پیشگیری و درمان سرطان بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که مردم به علائم مختلف بیماری سرطان آشنا باشند و حساس‌تر با آن برخورد کنند، قطعاً اقدامات مؤثری در مقابل با سرطان انجام می‌گیرد.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران به ضرورت انجام غربالگری جهت مقابله با سرطان تأکید کرد و گفت:‌امروزه بسیاری از سرطان‌های شایع در دنیا غربالگری آن نهادینه شده که در کشور ما نیز اقدامات مؤثر در این راستا در حوزه چندین سرطان انجام می‌شود.

فودازی ادامه داد: برخی از سرطان‌ها 10 تا 15 سال از زمان جهش سلولی و تبدیل آن به یک سلول مهاجم طول می‌کشد، بنابراین بیماریابی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، همچنین سبک زندگی سالم در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود که سرطان را پیشگیری یا در مراحل ابتدایی درمان کنیم.

وی با اشاره به لزوم تبدیل وحشت از طرف آن به عقلانیت و پیشگیری، گفت:‌علم درمان سرطان و تشخیص آن در ایران پابه پای همه دنیا در همه زمینه‌ها پیش می‌رود و به عبارتی درمان سرطان در ایران به روز است.

وی گفت: انچه حائز اهمیت است این بوده که خودآگاهی مردم و غربالگری دو فاکتور مهم در پیشگیری سرطان به شمار می‌رود.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...