نسخه چاپی

جای مدافع و مهاجم عوض نشود!

عکس خبري -جاي مدافع و مهاجم عوض نشود!

پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر گروه داعش اهمیت بسیاری برای منطقه و جهان داشت كه باید به مناسبت این دستاورد عظیم جشن‌ها، بزرگداشت‌ها و نشست‌هایی در كشورهای محور مقاومت، به ویژه ایران برپا می‌شد تا ابعاد گوناگون این پیروزی بزرگ بیان شود؛ اما درست در همین زمان دولت آمریكا در اقدامی هدف‌دار، با طرح موضوع پایتختی بیت‌المقدس، این موضوع مهم را به حاشیه برد و افكار عمومی جهان اسلام را درگیر چالش جدیدی كرد!

پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر گروه داعش اهمیت بسیاری برای منطقه و جهان داشت که باید به مناسبت این دستاورد عظیم جشن‌ها، بزرگداشت‌ها و نشست‌هایی در کشورهای محور مقاومت، به ویژه ایران برپا می‌شد تا ابعاد گوناگون این پیروزی بزرگ بیان شود؛ اما درست در همین زمان دولت آمریکا در اقدامی هدف‌دار، با طرح موضوع پایتختی بیت‌المقدس، این موضوع مهم را به حاشیه برد و افکار عمومی جهان اسلام را درگیر چالش جدیدی کرد!
اما نکته مهم اینجاست که هیچ عاملی نباید سبب به حاشیه رفتن این فتح‌الفتوح شود و جهانیان باید بدانند که چه کسانی داعش را به وجود آوردند و از آن حمایت مالی و تجهیزاتی کردند؛ همچنین این گروهک خبیث در این مدت دست به چه جنایاتی زد و طی حدود هفت سال گذشته چه بر سر ملت‌های عراق و سوریه آورد...؛ چرا که زمزمه‌هایی شروع شده که نشان می‌دهد در آینده نزدیک دشمن تلاش خواهد کرد جای مدافع و مهاجم را عوض کند. ادعاهایی از این دست که ایران خود داعش را به وجود آورد تا به بهانه مقابله با آن به گسترش نفوذ و تثبیت حضور خود در کشورهای منطقه اقدام کند!
موضوع مهم‌تری که به دلایل گوناگون به حاشیه رفته و هنوز آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده، مسئله نقش ایران در مقابله با داعش است. چرا که وقتی در سال 2011 گروه‌های تروریستی با حمایت آمریکا و دولت‌های مرتجع منطقه ظرف مدّت زمان اندکی دولت سوریه را تا آستانه سقوط پیش بردند، به نحوی که رئیس‌جمهور سوریه هم کار را تمام شده می‌دید، این کمک‌های مستشاری ایران بود که روح تازه‌ای به جریان مقاومت در سوریه دمید و موجب شد تروریست‌ها عقب رانده شوند. در سال 2014 نیز آمریکایی‌ها با تقویت جریان تکفیری داعش، سعی در اشغال مجدد عراق داشتند که با درخواست نخست‌وزیر عراق کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران موجب شد تکفیری‌ها به سرعت از بغداد دور شوند. ماجرای اربیل و درخواست کمک بارزانی از سردار سلیمانی و نقش ویژه وی در جلوگیری از سقوط اربیل را هم می‌توان به موارد فوق افزود.
اینها تیترهایی از نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف مقابله با تروریسم تکفیری داعش بود که باید به طور ویژه به آنها پرداخته شود.

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...