نسخه چاپی

آخرین وضعیت معافیت از خدمت فرزندان معلولان

بانظر مجلس، یكی از فرزندان اولیائی كه هر دو یا یكی از آن‌ها و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.

به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ششم دی پارلمان ماده 26 لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را بررسی و تصویب کردند.

بر این اساس، پنجاه‌درصد (50%) حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه­‌های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا است از پرداخت مالیات معاف است و گواهی تأیید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان ارائه خواهد شد.

طی تبصره این ماده، آیین‏‌نامه اجرائی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‏‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین بر اساس ماده 27 که با اکثریت آرای وکلای ملت مصوب شد، یکی از فرزندان اولیائی که خود ناتوان و معلول بوده (‌هر دو یا یکی از آن‌ها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.

طبق تبصره ماده مذکور، ‌همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند، مادامی که‌ سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی ‌معاف می‌شوند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...