نسخه چاپی

روسیه باز هم آمریكا را متهم كرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مقامات آمریكایی را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آتی و امور داخلی روسیه متهم كرد.

به گزارش نما، "ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، واکنش وزارت خارجه آمریکا به این مسئله که کمیته مرکزی انتخابات روسیه با ثبت نام "آلکسی ناوالنی" وبلاگ نویس و فعال اجتماعی مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 مخالفت کرده را «مداخله آشکار در امور داخلی روسیه» نامید.

زاخاروا در صفحه «فیس بوک» خود نوشت: «اظهارات شنیده شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که قطعا تنها اظهارنظر در این مورد نخواهد بود، دخالت آشکار در روند انتخابات و امور داخلی روسیه است.»

پیش از این "ایان کلی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که مقامات واشنگتن بشدت نگران ممانعت مقامات مسکو از ثبت نام "ناوالنی" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در روسیه هستند.

زاخاروا یادآور شد: «مسئله خنده دار این است که این اظهارات از سوی کشوری شنیده می شود که رسانه های گروهی "راشا تودی" و اسپوتنیک روسیه را عامل بیگانه نامیده و برای فعالیت آزادانه آنها مانع تراشی می کند و هزینه های گزافی نیز برای "تبلیغات علیه روسیه" در سراسر جهان خرج می کند.»

لازم به یادآوری است که کمیته مرکزی انتخابات روسیه در تاریخ 25 دسامبر ثبت نام "آلکسی ناوالنی" را نپذیرفت، به این دلیل که وی دارای پرونده قضایی از نوع سنگین و محکومیت زندان است. این وبلاگ نویس مخالف در سال 2017 به 5 سال زندان با یک دوره آزمایشی یک سال و 5 ماه محکوم شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...