نسخه چاپی

ساجدی در گفتگو با نما:

صدای شكست عربستان در عراق شنیده می شود

عکس خبري -صداي شکست عربستان در عراق شنيده مي شود

كارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بعد از شكست عربستان در مساله كردستان عراق، سعد حریری در لبنان و شكست در یمن، بسیاری از كارشناسان اذعان دارند كه این یك رویه جدید است كه در كشور عراق در شرف اتفاق افتادن است

محمد ساجدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با نما با درباره ورود عربستان برای نفوذ به انتخابات عراق، گفت: از زمانی که پسر آیت الله صدر سفری را به کشور عربستان داشت و تعداد زیادی اتومبیل مرسدس بنزتحویل گرفت و به عراق منتقل کرد برخی بر این باوربودند که شاید این مساله یک شورش جدید باشد به نفع عربستان و برخی دیگر نیز معتقد بودند سفر او برای ایجاد تبادل بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بعد از شکست عربستان در مساله کردستان عراق، سعد حریری در لبنان و شکست در یمن، بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که این یک رویه جدید است که در کشور عراق در شرف اتفاق افتادن است.
وی افزود: اما با توجه به تحرکات حشد شعلی که در شرف عضویت در پارلمان عراق است و همچنین دریافت بودجه رسمی از ارتش و ادامه سرحدات عراق تا سوریه تضعیف را در این گروه کمرنگ می کند اما نباید فراموش کنیم که توطئه ها به شدت در عراق وجود دارد و هرگونه تعللی ممکن است خطرات جدی را به همراه داشته باشد.
ساجدی با اشاره به اقدامات ایران که از طریق سپاه قدس دنبال میشود، اذعان داشت: بسیاری از بازدارنده ها باید در پشت پرده صورت گیرد و بسیار بعید به نظر می رسد که موضوع عراق از دست سپاه قدس ایران خارج شود.
وی اضافه کرد: ایران در منطقه عراق حضور فیزیکی قوی دارد و در عین حال در جنبه های سیاسی، مالی و... مورد حمایت های جدی قرار گرفته است، بنابراین می توان پیش بینی کرد ششمین شکست عربستان در عراق رقم خواهد خورد.
ساجدی کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه بعد از شکست داعش، کردستان عراق، لبنان و یمن و مقابله با شورشیان داخلی ایران، نشان از آن دارد که عربستان در ششمین ترفند که می تواند تغییر پایتخت قدس باشد نتوانستند به هدف خود دست یابند، بنابراین می توان گفت عربستان با منابع مالی که در اختیار دارد آرام نخواهد نشست اما در مجموع بعید به نظر می رسد که در نهایت بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.


۱۳۹۶/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...