نسخه چاپی

ترقی در گفتگو با نما:

سیاستهای اقتصادی دولت فقر را در جامعه افزایش داد

عکس خبري -سياستهاي اقتصادي دولت فقر را در جامعه افزايش داد

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت از سال 90 تا 95 شاهد رشد 3/0 درصدی ضریب جینی در كشور بوده ایم كه این مساله بیانگر آن است مردم فقیرتر شده اند و جامعه ما از عدالت فاصله گرفته است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه از سال 90 تا 95 شاهد رشد 3/0 درصدی ضریب جینی در کشور بوده ایم، گفت: این مساله بیانگر آن است که مردم فقیرتر شده اند و جامعه ما از عدالت فاصله گرفته است.
وی در ادامه توضیح داد: در این فاصله ایجاد شده 10 درصد سهم ثروتمندان در توزیع ثروت جامعه افزایش یافته است.
ترقی انجماد سیستم بانکی کشور را یکی از دلایل این مشکل دانست و اظهار داشت: رکود اقتصادی، افزایش بیکاری در جامعه و افزایش تورم از دیگر عواملی است که باعث شده تا این فاصله طبقاتی در جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه عدم ارائه تسهیلات به بخش تولید و اشتغال به تشدید این موضوع کمک کرده است، بیان داشت: دولت به خاطر اینکه دلار حاصل از فروش نفت را نمی تواند وارد کشور کند مجبور است که دست به چاپ اسکناس بزند و این کار چیزی در حدود 84 هزار میلیارد تومان هزینه در برداشته و میزان نقدینگی را به مبلغی در حدود 1400 میلیارد در کشور افزایش می دهد و قطعا به ضرر قشر ضعیف جامعه تمام خواهد شد.
وی افزود: در واقع ثروتمندان جامعه در این شرایط بر ثروتشان افزوده می شود و این به دلیل این است که با دسترسی به منابع مالی بانکها این امکان را برای خود فراهم کردند که انباشت ثروت کنند.
وی درباره راه های کاهش فاصله طبقاتی در جامعه، تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت راهی جز مبارزه با تورم ، کاهش رکود و سوق دادن تسهیلات بانکی به سمت تولید و اشتغال که جز تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است ، نداریم.
وی بیان داشت: متاسفانه روند پیش رو باعث افزایش جمعیت فقیر شده است و فقر مطلق در حال رشد است و نتیجه این مساله با افزایش خودکشی ها، اعتیاد، ناهنجاری های اجتماعی و افزایش طلاق همراه است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تشدید این موضوع جنگ فقر و غنا را در جامعه به وجود می آورد، اذعان داشت: اصولا کشورهایی که فاصله طبقاتی آنها زیاد می شود دچار بحران های اجتماعی می شوند که خیزش تهی دستان را در بردارد و امنیت داخلی جامعه به خطر می افتد و می تواند منشا بروز فتنه های جدیدی در جامعه باشد که توسط معترضین به وضع موجود به وجود می آید.

۱۳۹۶/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...