نسخه چاپی

حاجی دلیگانی در گفتگو با نما:

گرانی بنزین باعث گرانی كالاها شده و به تورم دامن می‌زند

عکس خبري -گراني بنزين باعث گراني کالاها شده و به تورم دامن مي‌زند

عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: بیشترین تاثیر افزایش نرخ بنزین می تواند بر روی تورم باشد و به شدت قدرت خرید مردم را كاهش می دهد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با نما با بیان اینکه پیشنهادی به دولت شده است مبنی بر اینکه لایحه گرانی بنزین را پس بگیرد، گفت: در واقع این لایحه نه تنها بخش اشتغال بلکه سایر بخش های جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی در ادامه افزو : بیشترین تاثیر می تواند بر روی تورم باشد و به شدت قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.
وی بیان داشت: دولت هنوز این لایحه در دست بررسی قرار دارد اینطور قیمت ها را افزایش داده است و لایحه را اهرمی برای افزایش تورم قرار داده است و تورم را تحمیل کرده است چه برسد به زمانی که تصویب شود و مشخص نیست که چه مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه این نوع بودجه نویسی باعث تورم افسار گسیخته خواهد شد، اذعان داشت: در واقع طرح این بودجه با برنامه های بیان شده از سوی دولت مبنی برتک رقمی نگه داشتن تورم، مغایرت دارد و دولت باید لایحه خود را در این خصوص پس بگیرد قبل از اینکه مجلس بخواهد کلیات طرح را رد کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: دولت باید دو کار مهم را انجام دهد و آنهم اینکه یک لایحه یک دوازدهم ارائه دهد تا برای سه ماه اول سال مشکلی نداشته باشیم و از طرفی نیز باید لایحه را واقعی و براساس وضعیت موجود در سال 96 بنویسد.
وی تصریح کرد: در صورتی که دولت این کار را انجام ندهد، با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و فشار مضاعفی که در زمینه اقتصادی و اجتماعی به مردم تحمیل شده است و نمایندگان نیز شاهد این موضوع هستند، قطعا نمایندگان همکاری کرده و این لایحه را رد می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت اگر می خواهد وضعیت جامعه به ثبات و آرامش برسد باید به این امر توجه کرده و لوایح منطقی و متناسب با شرایط را در اختیار نمایندگان جهت بررسی قرار دهد.

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...