نسخه چاپی

افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده به معنای گرانی نیست، بلكه به معنای واقعی نرخ محصول است.

به گزارش نما،‌ محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 400 ، توزیع درب واحد های صنفی 6 هزار و 750 و خرده فروشی 7 هزار و 500 تومان است.

وی با انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها افزود: در سه ماه اخیر، قیمت هر کیلو ذرت با افزایش 45 درصدی از 710 به 1050 تومان و کنجاله سویا از 1300 به 1800 تومان تحویل بنادر افزایش یافت که این امر به شدت قیمت تمام شده مرغدار را بالا برد، چرا که 60 درصد خوراک طیور را ذرت تشکیل می دهد.

به گفته یوسفی؛ با توجه به افزایش نرخ نهاده ها، تجدید نظر در قیمت مرغ امری ضروری است. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ را 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: افزایش نرخ مرغ در روزهای آتی امری ضروری است ، در غیر این صورت صنعت مرغداری تعطیل خواهد شد، چرا که مرغداران با زیان قابل توجهی روبرو هستند.

یوسفی در خاتمه گفت: افزایش قیمت مرغ در روزهای آینده به معنای گرانی نیست، بلکه به معنای واقعی نرخ محصول است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۶/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...