نسخه چاپی

موج سواری آمریكا بر مطالبات مردمی در ایران

پس از ‌شكل‌گیری برخی تجمع‌های غالبا مسالمت‌آمیز در اعتراض به برخی مسائل اقتصادی و معیشتی، مقام‌های آمریكایی برموج مطالبات مردمی سوار شدند.

به گزارش نما، زیر سوال بردن حمایت تهران از محور مقاومت و نبرد نیروهای ایرانی با گروه‌های تروریستی که تحت‌ حمایت کشورهای غربی قرار دارند، فصل مشترک تمامی بیانیه‌های سیاسی نهادها و مقام‌های آمریکایی بود.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه که ید طولانی در اظهارات و فعالیت‌های ضدایرانی از جمله مشارکت در تدوین طرح‌های تحریمی مختلف دارد، از جمله نخستین سیاست‌مدارانی بود که به این مسئله واکنش نشان داد.

کاتن که رابطه نزدیکی با جریان‌های نومحافظه‌کار و خط و ربط مشخصی با لابی صهیونیستی دارد، در بیانیه خود ایران را به تجاوز به کشورهای منطقه متهم و تلاش کرده است تا این مطلب را القاء کند که برخی مطالبات معیشتی، اقدامی علیه نظام جمهوری اسلامی است.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم روز جمعه در اظهاراتی، موضع سیاسی مشابهی اتخاذ و ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد؛ این‌ها همه در شرایطی است که واشنگتن آشکارا با حمایت از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در منطقه که آن‌ها را به اصطلاح «میانه رو» می‌خواند، بازار فروش تسلیحاتش را رونقی دو چندان بخشیده است.

مقام‌های آمریکایی در تلاش برای پاک کردن اقدامات ننگین این کشور در چند دهه گذشته، از حمله نظامی و ایجاد بی‌ثباتی در بسیاری کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان گرفته تا تدارک کودتای 28 مرداد و وضع شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران، حال نقاب حمایت از مردم به چهره گرفته و فریاد آزادی بیان سر می‌دهند.

در همین راستا «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با طرح ادعای «بازداشت معترضان صلح‌جو در ایران» و در تلاش برای قربانی نشان دادن ایرانیان، از کشورهای جهان خواست که حمایت علنی خود را از جنبش‌های اعتراضی علیه حکومت نشان دهند.

کاخ سفید هم همسو با لابی صهیونیسم و جریان‌های ضدانقلاب، به سرعت به تکرار اتهام‌های واهی همچون فساد و حمایت تهران از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی پرداخت.

در شرایطی که شاخص‌های اقتصادی، روند گرچه آهسته ولی رو به بهبود صنعت و اشتغال در ایران را نشان می‌دهد، مقام‌های آمریکایی که خود از هیچ تلاشی برای افزایش فشارهای اقتصادی کوتاهی نمی‌کنند، بر موج برخی اعتراض‌ها در روزهای گذشته سوار شدند.

به گزارش ایرنا، مقام‌های ارشد کشور از جمله «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اما پیش از این نسبت به سوءاستفاده ضدانقلاب از مطالبات اقتصادی عمومی هشدار داده بودند.

جهانگیری روز جمعه با اشاره به ضرورت توجه به عوامل و محرک های خروج از تنگناها، به افراد و نهادهایی که امید مردم را هدف قرار می‌دهند و زمینه‌ساز فعالیت‌های دشمنان می‌شوند، هشدار داده بود.

«حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهوری هم روز جمعه در یادداشتی در همین رابطه نوشت: مردم حق دارند که صدایشان با وضوح بالا شنیده شود و مسئولان امنیتی و انتظامی باید با سعه صدر با اعتراضات مواجه شوند؛ ولی هوشیار

باشیم که درهیچ کشوری، هیچ کدام از این بحران ها درخیابان و بر بستر خشونت حل نشده است.
منبع: العالم

۱۳۹۶/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...