نسخه چاپی

1200 پرونده در كمیسیون اصل نود مجلس

رییس كمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در این كمیسیون هزار و 200 پرونده شكایت وجود دارد كه 800 پرونده مربوط به مجلس هشتم بوده و 400 پرونده هم در طول چهارماه فعالیت مجلس نهم به كمیسیون واصل شده است.

به گزارش نما، محمدعلي پورمختار نماينده همدان در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با بيان اينكه حجم پرونده ها در كميسيون اصل 90 مجلس زياد است، گفت: حدود 800 پرونده از مجلس هشتم در كميسيون باقي مانده كه اين پرونده ها هم اكنون در دست بررسي است.

وي با اشاره به علت عدم رسيدگي به اين پرونده ها در مجلس قبلي گفت: البته كميسيون اصل 90 اين پرونده ها را در دست بررسي داشت و چون نياز به استعلام از نهادها و وزارتخانه ها همچون وزارت اطلاعات، سازمان بازرسي كل كشور و يا ديگر نهادها بوده، روند رسيدگي طولاني شده است.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه موضوع شكايات در اين پرونده ها متنوع بوده و شكايت از بانك هاي دولتي و خصوصي گرفته تا شكايت از مفسدان اقتصادي و اشخاص حقيقي را در بر مي گيرد، اضافه كرد: در حال حاضر اين پرونده ها در بين كميته هاي مختلف كميسيون توزيع شده و ما در تلاش هستيم تا پايان سال اول مجلس نهم، رسيدگي به همه پرونده هاي باقي مانده از مجلس قبلي به اتمام برسد.

پورمختار وعده داد كه از سال دوم مجلس نهم، رسيدگي به پرونده ها در كميسيون اصل 90 به روز شده و در اسرع وقت به پرونده واصل شده به كميسيون رسيدگي شود.

۱۳۹۱/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...