نسخه چاپی

‫تصمیم مراجع قضایی درباره گوگل‬

وزیر ICT در پاسخ به نكاتی كه درباره طرح موبایل دانش‌آموزی مطرح می‌شود، تاكید كرد: وزارت ارتباطات در این زمینه تامین‌كننده ارتباط است و بر اساس هرآنچه وزارت آموزش و پرورش صلاح بداند، اقدام خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رضا تقی‌پور درباره بحث موبایل‌های دانش‌آموزی اظهارکرد: وزارت ارتباطات در این زمینه هیچ پیشنهادی ارائه نکرده است و اساسا سیاست آموزش و پرورش در این باره به عنوان راهکار نهایی خواهد بود، اگر این وزارتخانه صلاح بداند ما به عنوان تامین‌کننده ارتباط به پاسخگویی به تقاضاها خواهیم پرداخت.

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته نیز یکی از اپراتورها توافقاتی در این باره با برخی مناطق انجام داده بود اما به هر حال این سیاست کاری وزارت ارتباطات نبوده و قطعا در این زمینه هر تصمیمی که آموزش و پرورش بگیرد اجرایی خواهد شد و ما از آن تبعیت می‌کنیم.

تقی‌پور در ادامه در پاسخ به سوالی که درباره اقدامات گوگل و برخوردهایی که با این سایت صورت می‌گیرد توضیح داد: تمام کشورها صاحبان محتوا را ملزم می‌کنند تا از اصول آنها پیروی کنند اما کار نامناسبی که توسط یوتیوب صورت گرفت توسط تمام مسلمانان آزاده جهان محکوم است و قطعا این موضوع نیاز به برخورد داشت و با توجه به اینکه جزو مصادیق جرایم رایانه‌یی محسوب می‌شد، تصمیم به برخورد با این سایت گرفته شد.

تقی‌پور در عین حال به برخوردهای نامناسب دیگر گوگل در قبال ایران اشاره کرد و افزود: در این زمینه هر تصمیمی مراجع قضایی اتخاذ کنند قابل اجرا خواهد بود.

اما وزیر آموزش و پرورش هم روز گذشته در جمع خبرنگاران به صحبتی کوتاه پرداخت و در ارتباط با بحث‌ موبایل‌های دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: طبق توافقی که میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات حاصل شده بود، قرار بود یکسری سیم‌کارت در مدارس توزیع شود که در این زمینه بخش خصوصی با توجه به منافعی که داشت به دنبال درآمدزایی برای خود بود و به همین دلیل تصمیم به ارائه سیم‌کارت‌هایی در مدارس گرفته بود که البته این اتفاق در حاشیه مدارس صورت گرفته بود و درباره آن تفاهم‌نامه‌ای امضاء نشده بود.

حاجی‌بابایی در عین حال در پاسخ به این سوال که وزارت ارتباطات تلاش بر ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در مدارس داشته خاطرنشان کرد: این پیشنهاد از ابتدا از سوی وزارت ارشاد مطرح شده بود.

۱۳۹۱/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...