نسخه چاپی

دریافت آبونمان از مشتركان ادامه دارد

در حالیكه طبق رای دیوان عدالت اداری، دریافت آبونمان در قبوض گاز غیرقانونی بوده و باید لغو شود، شركت ملی گاز همچنان در قبوض جدید صادر شده، اقدام به دریافت آبونمان كرده است.

به گزارش نما،‌ آذرماه سال جاری دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای ضمن اخطار به شرکت ملی گاز ایران، ۴۸ ساعت فرصت داد تا مطابق با رأی ابلاغی، اقدامات عملیاتی برای حذف آبونمان از مشترکین گاز انجام دهد؛ اما بعد از کش و قوس‌های فراوان در خصوص دریافت آبونمان ثابت ماهانه برای مشترکان گاز طبیعی از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها، دیوان عدالت اداری در بخشنامه‌ای، دریافت آبونمان را غیرقانونی اعلام کرد.

این در حالی است که بنا به اعلام دیوان عدالت اداری، سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون صراحت قانونی اقدام به صدور ابلاغیه‌ای به ادارات گاز استانی کرده است که براساس آن، ستونی به نام آبونمان ثابت، از مشترکان گاز طبیعی دریافت می‌شود. در عین حال، پس از ابلاغ، دیوان عدالت اداری در نامه ابلاغی، شرکت ملی گاز را مکلف به استرداد مبالغ دریافتی از مشترکین تحت عنوان آبونمان از تاریخ صدور رأی کرده است.

پس از عنوان شدن این رای از سوی دیوان عدالت اداری، سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران مانند همیشه تابع قانون خواهد بود و فرآیند اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری درباره آبونمان قبوض مشترکان گاز را آغاز کرده است.

این گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران را می توان به منزله اجرای تمام و کمال حکم دیوان عدالت اداری که شامل استرداد آبونمان دریافت شده است، نیز دانست. این در حالی است که در قبض دوره جدید گاز، اثری از اجرای حکم دیوان عدالت اداری دیده نمی شود و این مجموعه نه تنها آبونمان دریافت کرده است؛ بلکه مبالغ قبلی را نیز به مشترکان باز نگردانده است.

از سوی دیگر، سخنگوی شرکت ملی گاز اشاره ای به جزییات و روند استرداد آبونمان به مشترکین نکرده است. حال باید منتظر ماند و دید عکس‌العمل شرکت ملی گاز نسبت به بازگشت مبالغ دریافتی در دوره جدید، از مشترکان چیست؟
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...