نسخه چاپی

درخواست آمریكا از روسیه درباره بشار اسد

وزارت خارجه آمریكا از روسیه خواست تا دولت سوریه را برای توقف حل و فصل سیاسی اوضاع این كشور، متقاعد كند.

به گزارش نما، "هدر نائورت" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای با طرح این ادعا که بشار اسد به شهرهای سوریه حمله می‌کند از روسیه درخواست کرده دولت "بشار اسد" را متقاعد سازد تا از حمله به شهرهای این کشور دست بردارد.

در این بیانیه آمده است: «ما در مذاکرات خود با طرف روسی همچنان از آنها می خواهیم تا به تعهدات خود عمل کرده و تضمین بدهند که رژیم بشار اسد دیگر از حملات به شهرهای سوریه دست برخواهد داشت. اکنون بیش از هر زمان دیگر روسیه و جامعه بین الملل باید از ارسال کمکهای انسان دوستانه به تمامی نقاط سوریه حمایت کرده و بر رژیم اسد برای حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور در چارچوب مذاکرات ژنو و زیر نظر سازمان ملل متحد، اعمال فشار کند.»

از سوی دیگر ""جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور قصد ندارد سوریه را به چند کشور تقسیم کند، ولی اقدامات خود برای آزادسازی مناطقی از خاک سوریه که در دست تروریستها بوده و تحت کنترل دولت این کشور قرار ندارد، را فعال خواهد ساخت.

این اظهارات در حالی شنیده می شود که روز جمعه کمیته بین المللی صلیب سرخ با حمایت نظامیان روسی، 29 بیمار سخت به همراه خانواده های آنها را از منطقه گوتای شرقی در حومه دمشق را از منطقه خارج کردند. در تاریخ 29 دسامبر نیروهای "جبهه النصره" با نقض رژیم آتش بس، به مواضع نیروهای دولتی در این منطقه حمله کردند که ارتش سوریه نیز مجبور به پاسخگویی به این حملات شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...