نسخه چاپی

دادفر در گفتگو با نما:

دولت برنامه شفافی برای تعیین تعرفه خودرو ندارد

عکس خبري -دولت برنامه شفافي براي تعيين تعرفه خودرو ندارد

دبیر انجمن واردكنندگان خودرو گفت: روندی كه دولت در پیش گرفته شفاف نیست و جای ابهام باقی است كه این تعرفه ها تا كی و چگونه خواهد بود و بحث های زیادی در افزایش قیمت خودروها نیز وجود دارد.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با نما با اشاره به اینکه سایت ثبت سفارش هنوز باز نشده است، گفت: چند روز پیش در حال به روز رسانی سایت بودیم و مسئولین مربوطه این کار در سازمان توسعه و تجارت خودروهای استانداردی که دارای تاییدیه استاندارد، محیط زیست و اصناف وکمیته فنی بودند را بر روی سایت بارگذاری کردند اما مجددا بعد از این کار سایت مسدود شد.
وی در ادامه اظهار داشت: وزیر صنعت چند روز پیش در کمیسیون اصل نود قول داده بودند که این مشکل را برطرف می کنند اما شاهد هستیم که هنوز این مشکل حل نشده است.
وی با اشاره به اینکه تعرفه ها با افزایش روبه رو بوده است، اذعان داشت: تعرفه های 40 درصد به 55 و 45 و 75 و 50 درصدی ها به 95 و خودروهای هیبریدی زیر 1500 5 درصد و بالای 1500 25 درصد افزایش تعرفه داشتند.
وی با بیان اینکه اطلاعی در مورد روند تعرفه گذاری ها وجود ندارد، تاکید کرد: روندی که دولت در پیش گرفته است شفاف نیست و جای ابهام باقی است که این تعرفه ها تا کی و چگونه خواهد بود و بحث های زیادی در افزایش قیمت خودروها نیز وجود دارد.
دادفر با تاکیدبر اینکه نمایندگان مجلس نیز در این مورد پیگیری های لازم را انجام داده اند، تصریح کرد: دلایل بسته بودن سایت در چند ماه گذشته و همچنین افزایش تعرفه و نحوه رفتارهای دولت در خصوص این موضوع جای بسی سوال است که هنوز نتیجه ی مطلوبی را برای دنبال کنندگان این مساله در پی نداشته است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه قرار بوده سایت ثبت سفارش در روز شنبه بازگشایی شود، گفت: با توجه به اینکه ما با نحوه ی اینگونه فعالیت های دولت مخالف هستیم اما به گونه ای انتقاد می کنیم که درصد احتمال خطا در عملکرد مدیران کاهش یابد و رویه پیش رو به حالت عادی خود بازگردد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم ثبت سفارش خودروها به زودی انجام شود تا از التهاب موجود در بازار خودرو کاسته شود و شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.


۱۳۹۶/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...