نسخه چاپی

دلیل حضور دبیر فیلم فجر در مجلس؟

دبیر جشنواره ملی فیلم فجر كه پس از نشست خبری راهی مجلس شد تاكید كرد كه امسال پول اكران فیلم‌ها در شهرستان‌ها به صاحبان آثار پرداخت می شود.

به گزارش نما، ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ظهر امروز ۱۰ دی ماه در جمع خبرنگاران درباره دلیل رفتنش به مجلس شورای اسلامی گفت: به شکل معمول قبل از جشنواره کمیسیون فرهنگی مجلس از ما می خواهد تا گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارایه دهیم و اطلاعاتی درباره آیین نامه، تعداد فیلم هایی که در جشنواره حضور دارد و آثار انتخابی به آنها بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نشستی با شورای عالی تهیه کنندگان درباره تعداد اکران فیلم ها در تهران و شهرستان ها در طول جشنواره برگزار شده یا نه، بیان کرد: اکران شهرستان ها طبق روال دوره های قبل انجام می شود و تمام عواید فروش فیلم در شهرستان ها با توافق خانه سینما و شورای عالی تهیه کنندگان به صاحبان آثار پرداخت می شود و اگر این توافق صورت نگیرد هیچ فیلمی در شهرستان ها نمایش داده نمی شود که البته توافق مورد نظر برای این دوره از جشنواره صورت گرفته است و هزینه نمایش فیلم ها توسط سازمان سینمایی به صاحبان فیلم ها پرداخت می شود و فیلم ها در شهرستان ها نمایش داده می شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد: در تهران تعداد نمایش فیلم ها نسبت به سال گذشته کمتر است و این امر هم به دلیل درخواست تهیه کنندگان بود و هم به این دلیل که تعداد سالن های سینمایی کمتری درگیر جشنواره کنیم تا اکران سینمای ایران هم در طول برگزاری جشنواره با مشکل مواجه نشود.

داروغه زاده در بخش دیگر از صحبت هایش درباره بخش خارج از مسابقه در این دوره توضیح داد: وجود این بخش بستگی به این دارد که تا چه اندازه تهیه کنندگان دوست داشته باشند فیلمشان خارج از مسابقه به نمایش درآید. بسیاری از فیلمسازان نسبت به این بخش علاقه ندارند و استقبال نمی کنند. ایجاد این بخش در این دوره از جشنواره برعهده شورای سیاستگذاری جشنواره است که بسنجند چقدر فیلمسازان اصرار دارند چنین بخشی وجود داشته باشد، البته فکر نمی کنم چنین بخشی برای این دوره از جشنواره ایجاد شود.

۱۳۹۶/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...