نسخه چاپی

تذكر نمایندگان نسبت به «ری‌شهر» در مجلس

عکس خبري -تذکر نمايندگان نسبت به «ري‌شهر» در مجلس

زمانیكه یك عضو هیئت‌رئیسه «شهر‌ ری» را اشتباهاً «ری‌شهر» قرائت كرد، نمایندگان نسبت به این موضوع انتقاد كردند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، سی و یکمین جلسه علنی مجلس نهم ساعت 8:18دقیقه، به ریاست علی لاریجانی و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و با حضور 205نفر از وکلای ملت آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه بود:

*در جریان رأی‌گیری‌هایی که امروز در صحن علنی انجام شد، تعداد زیادی از نمایندگان حاضر در جلسه، اصلاً رأی نمی‌دادند به نحوی که در یکی از رأی‌گیری‌ها، از 246نماینده حاضر، 203نماینده رأی دادند و 43نفر در رأی‌گیری شرکت نکردند و یا در رأی‌گیری دیگری نیز از 251نماینده حاضر در جلسه، 46نماینده رأی ندادند.

*مجلسی‌ها امروز جزئیات دو طرح دوفوریتی را مورد بررسی قرار دادند. طرح افزایش اعتبارات بیمه محصولات کشاورزی و نیز طرح حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی، دو طرحی بودند که امروز در دستور کار مجلس قرار داشتند.

*زمانیکه حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت‌رئیسه در حال قرائت موارد اعلام وصولی بود، حوزه انتخابیه برخی نمایندگان تهران را «تهران، اسلامشهر، ری‌شهر و شمیرانات » خواند که همین مسئله تذکرات مکرر نمایندگان به وی را به دنبال داشت، به همین دلیل سبحانی‌نیا گفته خود را اصلاح کرد: شهر ری!

*هنوز جلسه علنی نمایندگان ملت به اتمام نرسیده بود که چهار مانیتور صحن علنی خاموش و تبدیل به سوژه عکاسان و تصویربرداران شدند.

*ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز خانه ملت به عنوان نماینده قوه مجریه در جریان بررسی طرح دوفوریتی حمایت از تولید ملی طی سخنانی نسبت به اقدام روزنامه ایران (روزنامه دولتی) در انتشار خبری به نقل از وی و تیتر این خبر انتقاد کرد و گفت که تیتر خبر منتشر شده به نقل از بنده در روزنامه ایران متأسفانه با سخنانم مطابقت نداشت، به همین دلیل به صورت تلفنی با مسئولان موسسه ایران صحبت و اعتراضم را اعلام کردم و البته اعتراض‌نامه‌ای هم تدوین و به روزنامه ایران ارسال کردم.

*بهارستان‌نشینان امروز پس از رسیدگی به طرح بحث‌برانگیز حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و همچنین عدم تصویب هیچ‌یک از پیشنهادات مطروحه در این طرح، ادامه بررسی آن را به جلسه آتی پارلمان موکول کردند.

*جلسه علنی امروز مجلس حدود ساعت 12:00 با اعلام حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس به پایان رسید و جلسه بعدی چهارشنبه 26مهرماه ساعت 8 صبح تشکیل می‌شود.

۱۳۹۱/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...