نسخه چاپی

ترامپ در ۳۰ دقیقه ۲۴ دروغ گفت!

اخیرا دونالد ترامپ در گفت‌وگویی ۳۰ دقیقه‌ای با روزنامه نیویورك‌تایمز ادعا‌هایی را مطرح كرد. روزنامه آمریكایی واشینگتن‌پست با تحلیل محتوای این گفت‌وگو، ۲۴ ادعای "اشتباه" یا "گمراه‌كننده" ترامپ را هویدا كرد.

به گزارش نما به نقل از فرارو، اخیرا دونالد ترامپ در گفت‌وگویی ۳۰ دقیقه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز ادعا‌هایی را مطرح کرد. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با تحلیل محتوای این گفت‌وگو، ۲۴ ادعای "اشتباه" یا "گمراه‌کننده" ترامپ را هویدا کرد.

واشنگتن‌‎پست نوشت: ترامپ در ۲۸ دسامبر یک گفت‌وگوی نیم ساعته برنامه‌ریزی نشده با نیویورک‌تایمز داشت. ما متن این گفت‌وگو را به دقت بررسی کردیم و ادعا‌های اشتباه، گمراه کننده یا مشکوک او را اینجا جمع‌آوری کردیم. او تقریبا هر ۷۵ ثانیه یک ادعای نادرست گفته است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو ثبت نشده، بنابراین ممکن است میانگین ادعا‌های اشتباه او در هر دقیقه بیشتر (از این) باشد.

در زیر ابتدا ادعا‌های مزبور و سپس دلیل نادرست بودن آن ذکر می‌شود.

"عملا همه دموکرات‌ها گفته‌اند که هیچ گونه تبانی‌ای صورت نگرفته است. هیچ تبانی‌ای وجود ندارد. من روز گذشته داین فاینستاین را در تلویزیون دیدم که می‌گوید هیچ تبانی‌ای وجود ندارد."

ظاهرا ترامپ به مصاحبه سناتور داین فاینستاین، عضو کمیته اطلاعاتی سنا، اشاره می‌کند. او دقیقا نگفت که هیچ تبانی وجود نداشته بلکه ظریف‌تر بوده است. فاینستاین در پاسخ به پرسش جیک تاپر، مجری سی‌ان‌ان، درباره اینکه آیا او مدرکی دال بر اینکه این ایمیل‌ها به ستاد ترامپ داده شد، دیده است؟ گفت: تاکنون، خیر. تاپر پرسید: آیا شما ارتباطاتی دیده‌ای که نشان دهد ستاد ترامپ خواستار انتشار آن‌ها بوسیله وسایل مختلف بوده است؟ او پاسخ داد: خیر ندیده‌ام.

"فکر می‌کنم ثابت شده است که هیچ گونه تبانی‌ای وجود نداشته است."

ترامپ این حقیقت را دور می‌زند که تحقیقات آشکار کرد اعضایی از ستاد ترامپ در سراسر دوران ستاد تبلیغاتی، ۳۱ بار با روس‌ها تعامل داشته‌اند. حداقل ۱۹ جلسه مشهور، افشا شده است.

"میان روس‌ها و دموکرات‌ها تبانی زیادی وجود داشت. با این پرونده شروع شد، اما وارد عناصر زیاد دیگری شد؛ و شرکت پودستا. "

ترامپ به اشتباه، جان پودستا، مدیر ستاد هیلاری کلینتون را به ارتباط داشتن با یک شرکت روسی متهم کرد. تونی پودستا به همراه برادرش جان، به طور مشترک گروه پودستا، یک گروه لابی‌گری، را تاسیس کرد. این شرکت در آمریکا مستقر است نه روسیه.

"من پیروز شدم، چون من به شکل مناسب تبلیغ کردم، ولی او نکرد. او برای رأی مردمی تبلیغ کرد، اما من برای رای الکتورال کالج. "

هیچگونه سندی دال بر اینکه هیلاری کلینتون برای رأی مردمی تبلیغ کرده، موجود نیست.

"پُل منافورت، فقط برای چند ماه برای من کار کرد. "

ترامپ از این حقیقت را نادیده می‌گیرد که منافورت در دوره حساسی که او نامزدی را بدست آورد و در مجمع حزب جمهوری‌خواه پذرفته شد، رئیس ستاد او بود.

"تبانی عظیمی از سوی روس‌ها و دموکرات‌ها وجود داشت. در رابطه با ستادم، هیچگونه تبانی‌ای وجود نداشت. "

این جمله به شکل نفس‌گیری اشتباه است. مدارک کمی درباره تبانی بین دموکرات‌ها و روسیه کشف شد. این درحالی که شواهد زیادی درباره تماس‌های مقامات ستاد ترامپ با افراد مرتبط با روسیه ظاهر شد.

"آنچه که من انجام داده‌ام این است. من حق مطلقی دارم تا در رابطه با وزارت دادگستری هر کاری که بخواهم انجام دهم. "

رئیس جمهور، حق بی حدوحصری برای مداخله در تحقیقات وزارت دادگستری ندارد مگر اینکه فعالانه به دنبال یک بحران قانون اساسی باشد.

"من کسی هستم که ذغال ذخیره کردم، من کسی هستم که شغل ایجاد کردم. می‌دانید که وست ویرجینیا اکنون به شکل فوق‌العاده‌ای عمل می‌کند. "

تولید ناخالص محلی وست ویرجینیا، در ربع اول سال ۲۰۱۷ سه درصد افزایش داشت. این افزایش، تاحدودی به دلیل افزایش قیمت ذغال متالورژیک است. وست ویرجینیا، تقریبا پنج درصد گاز طبیعی آمریکا را تولید می‌کند. با افزایش قیمت گاز طبیعی، تقاضا برای ذغال افزایش می‎یابد. این امر در این ایالت رشد ایجاد می‌کند. ترامپ نمی‌تواند افتخار افزایش قیمت‌ها را به نام خودش بزند.

"تبانی عظیمی بین روس‌ها و حزب دموکرات وجود دارد. برای آن فرد پاکستانی که با کمیته ملی دموکرات کار می‌کرد چه اتفاقی افتاد؟ "

ترامپ نظریه توطئه درباره پرونده جنایی مرتبط با یک متخصص فناوری اطلاعات پاکستانی که با دبی وسرمن شولتز، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات، کار کرده بود را منعکس می‌کند. این پرونده با یک کلاهبرداری وامی مرتبط است و هیچ گونه مدرکی که این پرونده را به تحقیقات درباره روسیه وصل کند، وجود ندارد.

"آن‌ها از داستان روسیه یک فریب، نیرنگ و بهانه‌ای برای باختن در انتخابات ساختند. به لحاظ نظری، دموکرات‌ها باید همیشه رأی الکورال کالج را می‌بردند. الکتورال کالچ خیلی خوب برای دموکرات‌ها مناسب است. "

ترامپ به اشتباه، تحقیقات غیرحزبی را یک داستان ساخته‌وپرداخته توسط دموکرات‌ها می‌نامد. در سال ۲۰۱۶ سازمان سیا به این نتیجه رسید که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کمک به ترامپ مداخله کرده است.

"من استرینج را تایید کردم. من به استرینج ۲۰ امتیاز دادم. هنگامی که او را تایید کردم، او در جایگاه پنجم بود. او ارتقا یافت."

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت ترامپ در رقایت انتخابات سنا در آلاباما، تاثیر کمی گذاشت. در حقیقت، لوتر استرینج، با فاصله بیشتر از آنچه که نظزسنجی‌ها در هنگام حمایت ترامپ نشان می‌داد، به ری مور باخت.

"من از او حمایت کردم (ری مور، نامزد سنا از آلاباما). به خاطر حمایت من؛ انتخابات به رقابت تنگاتنگ تبدیل شد. مردم این را نمی‌گویند. آن‌ها می‌گویند، آه، دونالد ترامپ باخت. من نباختم. من او را بسیار بالا بردم. "

نظرسنجی‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما مدارک کمی وجود دارد که نشان دهد این ادعا صحیح اشت. حقیقت این است که مور در انتخاباتی پیروز شد که در انجا معمولا دموکرات‌ها شکست دو رقمی می‌خورند.

"ما در خاورمیانه در ماه پیش تقریبا هفت تریلیون دلار هزینه کردیم. خاورمیانه از ۱۷ سال قبل بدتر است. "

ترامپ، هزینه جنگ‌های عراق و خاورمیانه را با هم جمع می‌کند که جمعا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ حدودا ۱.۶ تریلیون دلار هزینه داشتند. او تخمین‌های هزینه آینده را هم اضافه می‌کند.

"در ضمن، ما خطوط بین ایالتی را از بین بردیم. ما رقابت داریم. "

ترامپ یک فرمان اجرایی امضا کرد که تاسیس برنامه‌های فرا ایالتی سلامت را تشویق می‌کند. با این حال، هنوز قانونی وجود دارد که شرکت‌های بیمه را از برخی جنبه‌های قانون ضداعتماد معاف می‌کند و اطمینان می‌دهد که ایالت‌ها به تنهایی تنظیم‌کنندگان اولیه بیمه باقی خواهند ماند.

"من جزئیات مالیات را بهتر از هرکسی می‌دانم. "

قانونگذارانی که با ترامپ درباره مالیات - بخصوص درباره بیمه درمانی - کار کردند، به طور خصوصی به گزارشگران گفتند که آن‌ها از اینکه چقدر ترامپ درباره این مسائل کم می‌داند، شوکه شدند.

"ما انجمن‌هایی ایجاد کردیم، مردم در حال پیوستن به انجمن‌هاست. میلیون‌ها. کسانی که سابقا عضو اوباماکر بودند یا کسانی که بیمه نداشته‌اند. "

ترامپ به یک فرمان اجرایی اشاره می‌کند که طبق قانون فی‌نفسه هیچ نیرویی ندارد و هیچکس تاکنون به این انجمن‌ها نپیوسته است.

"اکنون که حکم فردی رسما لغو شده، مردم هیچ نمی‌دانند که این چه کار بزرگی بوده است. این نامحبوب‌ترین بخش اوباماکر است. "

در حالی که حکم فردی انگیزه مهم آمریکایی‌ها برای پیگیری بیمه درمانی بوده، با این حال، تنها یک بخش از قانون فراگیر بوده است که اکنون پابرجا هست. لغو تا سال ۲۰۱۹ عملی نخواهد شد و ثبت نام در اوباماکر قوی مانده است.

"می‌بینیم که مواد مخدر در حال ورود به کشور است. ما به دیوار نیاز داریم. "

دیوار عملا هیچ تاثیری بر ورود موارد مخدر به کشور نخواهد داشت.

"آن‌ها در این کشور‌ها لاتاری دارند. آن‌ها بدترین مردم کشور را انتخاب می‌کنند و آن‌ها را وارد لاتاری می‌کنند. "

این یک تفسیر ناشیانه از برنامه ویزای تنوع است. افراد به سیستم ویزا درخواست می‌فرستند و برای کسب صلاحیت در این برنامه، باید حداقل دیپلم دبیرستان یا سابقه اشتغال در صنایع مشخص داشته باشند.

"من رئیس جمهور شی را بسیار می‌پسندم. او با من بهتر از هرکس دیگر در تاریخ چین، رفتار می‌کند. "

چینی‌ها یک نمایشی برای ترامپ ترتیب دادند، زیرا می‌دانند که او این نمایش‌ها را می‌پسندند. این یک نظر مسخره است.

" این (کره شمالی) مشکلی است که می‌بایست در ۲۵ سال گذشته به آن پرداخته می‌شد. نه توسط من. این یک مشکل است."

روسای جمهور سابق، مشخصا بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش، تلاش‌های بزرگی برای کنترل جاه‌طلبی‌های کره شمالی انجام دادند. اما توافقاتی که آن‌ها امضا کردند، دوام نیاورد.

"زمانی که تبلیغ می‌کردم؛ به لحاظ تجاری درباره چین بسیار سخت‌گیر بودم. در سال گذشته ما کسری تجاری ۳۵۰ میلیارد دلاری با چین داشتیم. "

کسری تجاری کالا‌ها و خدمات در سال ۲۰۱۶ با چین، ۳۱۰ میلیارد دلار بود.

"ما سالانه ۷۱ میلیارد دلار با مکسیکو از دست می‌دهیم. آیا می‌توانید این را باور کنید؟ "

ترامپ با شمردن فقط کالا و نه کالا و خدمات، اندازه کسری تجاری را بیشتر نشان می‌دهد. طبق گفته نماینده تجاری آمریکا، کسری تجاری سال ۲۰۱۶ آمریکا با مکسیکو ۵۵ میلیارد دلار بوده است.

"۱۷ میلیارد دلار با کانادا- کانادا می‌گوید ما مساوی هستیم. اما آن‌ها چوب و نفت را به حساب نمی‌آورند. "

ترامپ در یادآوری گفت‌وگو با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، حقایق را کاملا اشتباه بیان می‌کند. ترودو گفته کسری تجاری کانادا با آمریکا کلی است در حالی که ترامپ اصرار می‌کند که این درست نیست.

۱۳۹۶/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...