نسخه چاپی

كیایی نژاد در گفتگو بانما:

مبلغان با ترویج فرهنگ دینی در برابر نفوذ فرهنگ غربی بایستند

عکس خبري -مبلغان با ترويج فرهنگ ديني در برابر نفوذ فرهنگ غربي بايستند

عضو سابق كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی متاسفانه خود را پدر و مادر سگ خطاب می كنند و این پسندیده عزت و شان والای انسان نیست كه خود را پدر یا مادر سگ بداند و تا این حد از انسانیت تهی شود.

مفید کیایی نژاد نماینده ادوار مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از عادی شدن نگهداری حیواناتی چون سگ در منزل،گفت: انتظار می رفت دولتمردان در این زمینه ورود نموده و با اقدام به موقع و آگاهی بخشی به مردم از خطرات موجود برای سلامت افراد مانع همزیستی با حیوانات و ترویج فرهنگ بیگانه در کشور شوند.
وی با انتقاد از واردات 20 میلیارد تومانی غذای سگ وگربه به کشور در 8 ماه نخست امسال، عنوان نمود: جای بسی تامل است که دولت در شرایط رکود اقتصادی و وضعیت نامطلوب معیشت مردم با خروج ارز از کشور اقدام به واردات غذای سگ وگربه می کند.
وی افزود: دولت باید با آگاهی بخشی به مردم از عادی سازی و ترویج نگهداری سگ و گربه در خانواده ها جلوگیری می کرد تا امروز به جایی نمی رسیدیم که هر کس دلش خواست در خیابان با سگ پیاده روی کرده وضمن مزاحمت برای سایرین حتی افتخار کند که سگش گران تر از سگ همسایه است
کیایی نژاد بیان داشت: نگهداری از سگ به طور کلی نجس العین است و با شستن هم پاک نمی شود و برای کسی که اهل عبادت ونماز وطهارت است معنی ندارد در منزل و ماشین خود از سگ نگهداری کند.
وی با ابراز تاسف از برخی برنامه های رسانه ای که ناخواسته سبب ترویج فرهنگ همزیستی با حیوانات می شود، گفت: در یک برنامه تلویزیونی خانمی ابراز می کرد به سگ خود بیشتر از بچه اش علاقه مند است این فرهنگ سازی مطلوب جامعه و فرهنگ ما نیست و ضرورت دارد مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
وی با مسئول دانستن روحانیون که منبرهایشان غالبا سیاسی شده و مسائل اخلاقی را کمتر برای مردم مطرح می کنند، اظهار نمود: افرادی متاسفانه خود را پدر و مادر سگ خطاب می کنند و این پسندیده عزت و شان والای انسان نیست که خود را پدر یا مادر سگ بداند و تا این حد از انسانیت تهی شود.
وی افزود: برخلاف عده ای که از روی لجاجت و برای دهن کجی اقدام به انجام کارهای ضداخلاقی ودینی می کنند غالب مردم از روی ناآگاهی سبب بروز ناهنجاری بخصوص در مورد نگهداری از حیوان وفاداری چون سگ هستند، می گویند سگ شان را چندین بار حمام می برند و تمیز است در حالی که نمی دانند سگ با شستن پاک نمی شود این افراد اگر آگاه شوند قطعا" در رفتارهای خود برای نگهداری از سگ تجدید نظر خواهند کرد.

۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...